#1 Skrevet April 3, 2016 Hei! Har sotte i ny motor med autronic smc sprut, men får ikke start. Har ikke gnist. Kommer strøm frem til tenningsforsterker. Når jeg måler på signalledningen (nr2) på hallgiver som står på kammen så viser den konstant 5v når jeg dreier på motoren, skal ikke en hallgiver bryte strømmen? Pluggene ser også tørre ut, så ser ikke ut som dysene åpner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2016 Ingen som vet? er det andre måter å sjekke hallgiver på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2016 er det ikke en veivsensor på disse motorene? sjekka at den er ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2016 Tror den skal veksle mellom 0 og 5v ja for å gi signal til ecu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2016 På denne henter den kun signal fra kammen, så videre til ecu og tenningsforsterker. Er fordeler tenning på denne Må vell bli det samme om jeg bruker fordeler med hallgiver? Har en liggende som jeg vet fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2016 å faen. var ikke klar over at 20v femmerene hadde fordeler på noe annet enn 7A motoren lærer noen nytt hver dag har du spenning inn på hallsensor? relativt simpel krets dette. jord - signal - +12v/+5v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2016 Hehe jada er strøm inn og jording er ok men viser 5v konstant ut, mener å huske at den skal bryte spenninga når den går forbi "vinduene". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2016 Jeg har nøyaktig samme problemet på min hallgiver. Får ikke start på motor. I følge all dokumentasjon jeg finner på nettet skal den bryte ved vinduet / vinduene ja. +5v på pin 1 Signal til ECU på pin 2 Jording på pin 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2016 skaff ny hallsensor/fordeler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2016 Gi beskjed her når du har prøvd den du veit fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 6, 2016 Det skal jeg Blir bestilt ny kamsensor. Pratet med forrige eier og han sa det funket mye bedre når de hentet signal fra kamhjul enn fra fordeler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 23, 2016 Med ny hallgiver på kamhjulet så fikk jeg start Trenger du en ny fordeler jon arne? Har en liggende fra 3b motoren jeg hadde før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 23, 2016 (endret) Hei, nei jeg fikk tak i en ny som fungerte her på forumet så da fikk jeg start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...