#1 Skrevet April 4, 2016 Har under sterk tvil kjøpt Federal Formoza 225/50-17 til familievOgna, en Sharan 2012 2.0 TDI 4MOTION. Har nå kjørt med de en uke og kan så langt fortelle at de er meget behagelige å kjøre med. De støyer langt mindre enn de forrige sommerdekkene som var Continental Premium contact. Og prisen er meget hyggelig på Federal. Det gjenstår å se hvor slitesterke de er, men at de kan være dårligere enn Contiene skal noe til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2016 Ikke et dumt tips da min far er på utkikk etter stillegående dekk i 225/55-17 til sin "VW Routan" (Chrysler Grand Voyager). Skal tipse han om disse Kjører på Falken et eller annet nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2016 Kan også anbefale Landsail LS588, det er et billig Kina dekk som faktisk presterer veldig bra i NAF sin årlige dekktest. Har kjøpt dette på to biler nå, og lurer på et 3 sett også. Min mor og far har en 2014 Volvo V60 R-Design som orginalt går på 18" felger på sommeren 235/40-18. Min far er 70 og mor er 63 så de liker ikke så godt sporing og støy, på bilen deres sto det et sett med halvslitte Continental Premium contact som bilen ble levert med orginalt da den var ny. Bilen har egentlig alltid støyet endel på sommerdekk men nå var den faktisk helt forferdelig å kjøre, den sporet og støyet så mye at jeg lurte på å kjøpe nye 16" eller 17" til den for det var ikke noe å kjøre med for mor/far. Men siden de synes bilen er fin med de orginale 18" felgen så fant vi ut at de ville prøve et sett med nye dekk, disse Landsail dekkene fik de for 4100,- ferdig montert 4 stk i 235/40-18, de hadde også en utrolig lav støy på bare 68db og det er veldig bra på denne dimensjonen. For å oppsummere Volvo'en ble som ny og bedre en den noen gang har vert på sommerdekk så premium dekk som koster en fot og en arm.....tja jeg vet ikke jeg kanskje Kina dekkene begynner å bli bra nå... Har også kjøpt samme dekket i 19" til Varebilen min (T5) men de er ikke montert på enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2016 Kjøpte Federal Fomosa FD2 i fjor i 245/35/20. Nå er jeg meget skeptisk til billige drittdekk og foretrekker kjente merkevarer. etter 6000km så må jeg si meg meget fornøyd! de fungerer bra på vått(noe som er viktig her på Vestlandet[emoji33]) Meget lite dekkstøy(men så er S8'n relativt godt "isolert" Og sist men ikke minst, dekkene er runde(!) I motsetning til mange jalladekk som er ovale fra dag 1. Ang slitasje så var det knapt noe merkbart etter 6000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...