#1 Skrevet April 6, 2016 Som tittelen sier, når ville dere bytta? Saken er at sommerhjula som fulgte med Superben er produsert i uke 47 i 2010. Tenkte ifjor at vi skulle bytte i år og at de var ganske slitte. Målte de igår og fant ut at det var 5mm mønster på de Så tenker jeg at jeg har lært at dekk er ferskvare og etter 4 år begynner de å bli rimelig harde i gummien. Har lyst på nye 18", men muligens ikke cash til det iår, men ville høre hva dere tenkte om dekka? (de drenerer vel greit ift vann, men har sikkert bra lang bremselengde) Det er Pirelli P Zero eller noe slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2016 Jeg hadde kjørt så lenge man ikke kjører på marginene. (Men ikke på vinterdekk, kun på sommerdekk.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2016 Samme her, men jeg ville også kjent litt på dekket, f.eks. stukket neglen i gummien. Om den fremdeles føles myk, så kjør på, men om den er blitt hard, så bytt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2016 Merker det fort (spesielt på vått) om gummin er blitt hard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2016 Enig med de to over her. Det kommer vel også litt an på hvordan de er lagret, gjort riktig så holder de vel ganske lenge men slengt bak fjøset om vintrene så blir dem vel kanskje ikke så gamle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2016 Har dekk fra '96 på Supraen, men merker vel at de har blitt 'noe' harde med tiden. Mine GoodYear F1 fra 2010 jeg har på S4'en (som riktig nok stod en sommer på bukk) satt kjempebra også i fjor, og får nok en sommer til. P-Zero tatt i bruk '11 er nok helt innenfor også i år, men ta gjerne en bremsetest på våt vei så du vet hva du har med å gjøre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2016 Håpa dere skulle svare motsatt....neida. Da får jeg lide meg gjennom en sommer til med 17" Bremsetest er nok ikke så dumt nei. De slapp veldig lett på våt vei ifjor når jeg var litt hard på gassen, men det handla vel mest om at jeg var hard på gassen siden det plutselig var litt drag i kjærra. Bytta bil i mars, og spant minst mulig med de relativt nye vinterdekka, men da de "gamle" sommerhjula kom på måtte jo bilen testes litt mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2016 Hvis DU føler deg komfortabel å kjøre på dekka så ser jeg ikke noe problem med den alderen og mønsterdybde du oppgir. Personlig så hadde jeg nok kjørt på dem selv frem til første aha-opplevelse ved f.eks. regn, MEN det kan bli en dyr lærdom :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2016 Ta det litt piano rundt rundkjøringer når det regner. Er stort sett der jeg merker mest forskjell pga vekt skiftet i bilen. Hadde noen harde hockeypucker på en bil jeg kjøpte. Holdt på å snurre i et par rundkjøringer før jeg bytta dekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2016 Ja, rundkjøringer er nok den store testen! Supraen slipper vel nå der ved luftuktighet over 35%.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 7, 2016 Når det i tillegg har vært tørt over en periode, så det har fått lagt seg godt med pollen på asfalten, og det første regnskyllet kommer, da merker man fort om dekka holder mål eller ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 7, 2016 På sommerdekk hadde jeg kjørt så lenge di var lovlige, på vinterdekk ca 5 år maks - - - Updated - - - Ta det litt piano rundt rundkjøringer når det regner. Er stort sett der jeg merker mest forskjell pga vekt skiftet i bilen. Hadde noen harde hockeypucker på en bil jeg kjøpte. Holdt på å snurre i et par rundkjøringer før jeg bytta dekka. LINGLONG er livsfarlige i rundkjøringer.. haha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2016 Med gamle dekk jeg da vil slite ut litt er jo rundkjøringer litt morro da. Vått og 140 diselgamper istede for 101 bensingamper fra 1,6 l... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 8, 2016 Jeg ser ikke så mye på dekk annet enn mønsterdybden, er det innafor og jeg føler de fortsatt fungerer så er det greit for meg. Men ved første aha-opplevelse byttes de. Seile gjør jeg uansett i rundkjøringer, men så kjører jeg også Audi, så da er det bare å kompensere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 9, 2016 På sommerdekk hadde jeg kjørt så lenge di var lovlige, på vinterdekk ca 5 år maks - - - Updated - - - LINGLONG er livsfarlige i rundkjøringer.. haha. Hadde Linglong Rainsport på en Nissan 200SX jeg hadde. Værste dekket på vått jeg har vært borti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...