Audi A4 b7 2.0 tdiq ryker blågrått etter å ha stått på tomgang

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier så har jeg problem med blågrå/ mest grå røyk fra audien.

Det lukter surt av eksos.

Det er tatt diagnose på bilen der de ikke finner noe galt.

LMM er byttet.

Bilen sto ca 25 min på tomgang og når jeg begynnte å kjøre veltet røyken ut av eksos.

Bilen drar fint og ingen feilmeldinger kommer opp.

Bilen har noen nykk på 1500-2000 omdr. veldig irriterende ved kjøring i 60 kmt på 4.gir

Noen som har opplevd lignende eller har noen formeining/tips til hva det kan vere?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitt turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakka med verkstedet I dag. De hadde rengjort egr ventil ute hell. Nå snakker de om en dyse som ligger litt utanfor normal verdi.. noen så vet pris på dyser? Mye jobb å skifte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp sjekka pris på dyse hos Møller og Mekonomen, begge hadde samme pris, ca. 8500. Erfaren mekaniker bruker sikkert en time på arbeidet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nettopp samme pris fra verkstedet.

De fant et firma I stvg som kunne overhale den mekaniske delen av dysene. Så dysene sendte jeg avgårde til de, så får jeg krysse fingrene på at det ikke er verre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på det. Hold oss oppdatert da :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene kom I retur uten hell. Da ble en ny dyse kjøpt da der var en som viste feil verdier. Den ble montert og verdiene ble bra MEN bilen ryker enda. Ikke noe bedring: bh : bilen ble kjøpt av privatperson I slutten av februar I år.Har fått brukt den 7-8 mil. Lurer på om jeg kommer noen vei mtp heving av kjøpet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk innsug slangen, etter turbo. Tipper du har en fin oljefilm der.

Det betyr selvfølgelig slitt turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo og slanger er sjekket. Ikke noe tegn på slitt turbo.

Partikkelfilter er renset og olje ble skiftet I tilfelle diesel I olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitt kamaksel?

Eventuelt er det vanlig at ledningsnettet til dysene bruker å ta kvelden uten å gi feilkode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meen. Hvis verdiene ble bra så har det vel egentlig ingenting med dysene å gjøre da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.