2001 allroad, manuell girkasse fra 2,5 tdi på 2,7T levert med automat?

Anbefalte innlegg

Passer manuell girkasse fra en 2001 allroad 2,5 tdi på en 2001 allroad 2,7 biturbo med automat, eller er det forskjell i utveksling eller lignende hindringer? Helst med henvisning til dokumentasjon.

Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg uansett trenger en bil til med firehjulstrekk nå, og leker litt med tanken på å kjøpe en ekstra allroad med manuell kasse. Om noen år kan det bli aktuelt å slakte denne og trimme biturboen godt ut over hva automatkassa tåler.

Var det forresten standard med oppvarmet ratt på allroad? Det stod ingenting om dette i annonsen da jeg kjøpte min for mange år siden, men det var en veldig hyggelig overraskelse som jeg har satt stor pris på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta drivverk fra 2.5tdi. Girene er like opp til 3.gir. De 3 siste har høyere utveksling på dieselkassen men tror ikke det er noe problem for 2.7t. Har planer om å bygge om min Allroad også en gang. Husk at man trenger hele drivverket da mellomaksel og bakdiff ikke er like. Men det er ikke noe problem om du slakter en hel bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis utvekslingen er forskjellig tror jeg ikke at jeg hopper på den løsningen helt uten videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.