Hvor sitter 5N0 862 591? (Svar: I sensoren for regn/lys/skiltlesning på frontruten)

Anbefalte innlegg

Fant et deksel på gulvet i Tiguan'en, men kan ikke helt se hvor det skal sitte? Kan noen sjekke? Fikk ikke treff i noen av de elektroniske delekatalogene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? (Flere enn meg som har søkt men ikke funnet?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ikke noe umiddelbart, et bilde slik at jeg vet hva jeg kan lete etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at du jobber med saken!

DSC_8231.jpg

DSC_8230.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sjekke det opp når jeg kommer på jobb imorgen. Kan ikke si at jeg har sett en slik før heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke lett.

Fant ingen ting på noen av programmene på jobben.

Har prøvd med div fargekoder også uten hell.

Hørte med noen på jobben også men vi fant ikke ut av det.

Hvor fant du dekselet? Bak i bagasjerommet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra delenummeret her 862 og de som er i nærheten tilhører det midtkonsollen.

Siden det ikke er treff på det eksakte nummeret hører den nok til noe som ligger i delefilmen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok også en telefon til et av delelagerne. Uten at det hjalp. Det kan nok mangle en fargekode på delenummeret, ja. Kanskje dette er en del som ikke leveres som separat del?

Den lå i bakkant av gulvmatta på førerplassen, så den bør komme fra venstre del av dashbord, eller fra under setet? (Setet er el.just, forøvrig).

Takk for at dere bruker tid på denne "nøtta"!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra delenummeret her 862 og de som er i nærheten tilhører det midtkonsollen.

Siden det ikke er treff på det eksakte nummeret hører den nok til noe som ligger i delefilmen

Jeg tok en kikk i delekatalogen, men det finnes ikke noen gruppe 862. Det er en gruppe 861 som er "hundenetting" og gruppe 863 som er gulv med tepper og deksler. Ingen gruppe 862 til 2013 Tiguan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan tyde på at dette ikke en selvstendig del men inngår i noe større (med annet nummer)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan tyde på at dette ikke en selvstendig del men inngår i noe større (med annet nummer)?

Ja, det er akkurat det dette tyder på. Dette er bare en underkomponent med et internt delenummer, og ikke mulig å få som reservedel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trenger jeg jo ikke heller :)

Skulle jo tro det finnes en "dypere" delekatalog et sted som også har med dette. I hvert fall hos VW.....

Neste trinn er vel da å titte grundig på en annen Tiguan, for å se om jeg kan se delen der. Under setet og rundt pedalene først, antageligvis.

Dette er nok ingen viktig del, men nå går det litt sport i det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tittet under seter på en anne Tiguan, uten at jeg fant noe som lignet.

Og så har jeg vært på et delelager, uten at de heller kom noe nærmere en løsning. Der var forslaget å ta det på neste service, det kan være at rep.manualene på verkstedet kan vise noe som delefilmene ikke viser? Noen som vet?

Delen er forøvrig ca 5x7 cm stor, det går kanskje ikke så klart fram av bildene.

Tar gjerne imot flere ideer i mellomtiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

image.jpegDen ene siden skal tydeligvis være synlig. Den kunne ha vært til lys, regn, radar sensor i vindu oppunder speilen eller lign.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yezzzzz!

Dette virker trolig, passer også med et frontrutebytte for ikke så lenge siden.

Er det bare å klipse bort sensoren, eller må jeg ha fagfolk til å få det på plass? Justering etterpå? (Enklest er vel å ta det med bilglassfirmaet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 11 år gamle Passat består huset med sensorene av to halvdeler man forsiktig tar fra hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med bilen og der var den samme delen på plass i sensoren. Sjekket også med bilglassfirmaet, som trodde at denne fulgte med nye ruter, så da mangler den ikke noe sted, og jeg kan bare kaste den jeg fant.

Så igjen overgår forumhjelp de fleste andre kanaler :)

Edit: Inngår da i 3AA980654B som er hele sensoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.