#1 Skrevet April 10, 2016 Har lagt merke til at det kommer noen "tikke" lyder ifra motor, høres ut som det er på høyre siden (venste om man står ansiktet mot motor). Høres ut som diesel. Igår fikk jeg noen varsel lamper om lavt oljetrykk. Bytta olje og olje filter, men tikker enda. Kan det være rådebank eller noe annet som ventilløftere...?? Det er en VW Bora 1,6 mod. 2002. HJELP!!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2016 skremmende vanskelig å avgjøre basert på en vag beskrivelse. rådebank er skjelden tikking. og høres mer ut som tungere metallisk bankelyd tikking kan ofte være dyser/ventilløftere etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2016 Det høres ikke ut som tung metalisk bankelyd, men mer som ja, tikking. Den øker og synker med turtallet. Sjekket coilene og pluggene, ut i fra det jeg kan se, er alt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2016 Legg ur en video Sent fra min SM-G920F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2016 jeg tipper løftere. de har en enkel lett tikkelyd ofte de som lager lyd først nåd det blir lite olje eller når de er slitt og må byttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2016 Skal prøve å legge ut video. Er det noe jeg kan se etter eller noe jeg kan gjøre for å finne ut om det er løftere eller rådebank? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2016 frekvensen på lyden kan jo avgjøre litt rådene går jo 2ganger hastigheten av løfterene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2016 Rådebank hører man som regel når du slipper turtall og lar motoren gå tilbake til tomgang. På "vei ned" mot tomgang hører man en bankelyd fra nedre del av motorblokk. Det er, som nevnt tidligere, ikke en tikkelyd som varierer med turtallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2016 For ikke lagt til video her. Vet ikke hvorfor. Men ja det er type tikke lyd. Selvfølgelig ikke som fra en klokke. men det tikker og høres ut som mild diesel. Og ja den varierer med turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2016 er nok løfterene dine du kan jo søke på youtube how to identify rodknock f.eks eller how to identify lifter tick 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2016 Dette er video jeg tok her om dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2016 høres ut som om dette ligger i toppen. jeg ville tatt av toppdeksel å sjekka løftere/kammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2016 Men nå ifag feks. har oljepumpa virket litt rar. Fikk noe oljetrykk varsler, spesielt ved lave turtall. Typ under 2000 rpm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2016 såppas ja.. om oljetrykket forsvinner er det nok stor sjangs for at motor er skrap. du har jo allerede tegnene på at motoren har tatt skade av for dårlig oljetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 12, 2016 Men det er masse olje og det kommer ikke heletiden. Så det vil si at jeg må evt bytte kammer og sånt eller noe verre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 12, 2016 mengden olje har jo nada å si på trykket. om pumpa ikke pumper så kan du ha i så mye olje du bare vil. da kommer den ingen veg første bud er jo å ikke kjøre bilen en meter før du veit hva som er problemet. kan jo være hva som helst dette for dårlig trykk skader motor iløpet av kort tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 12, 2016 Ok. Åpne toppen og se hva som foregår. Noe jeg må se etter når jeg tar opp toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 12, 2016 Og det med olietrykket, som sagt skjer ikke hele tiden. Skjedde pr tre ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 12, 2016 Er sikkert oljepumpen din. Når løfterne får lite ojle tikker de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...