#1 Skrevet April 11, 2016 Hei.. Jeg har 2.2 20vt ABY motor med nye lager og råder osv osv, men etter montering igjen starter den ikke.. er ikke antydning til gnist, lukter bensin fra pluggene men syns de ikke er så våte så litt usikker på om den får bensin også. er bensin i fulerail og dysene har 12V med tenning på. Har sjekket timing på motor, å prøvd å bytte om kabler på tenningsmodul osv for å se om det kan være koblet feil uten hell. eneste feil som kommer med VAGCOM er 00513 G28 speed sensor. - No signal Men denne er vel ganske normalt å få på Bosch ECU om man leser av uten motor igang ? Uansett så kan jo denne være defekt å skape disse problemene vil jeg tro, men er det mulig å måle denne på noe vis ?? Er det noen andre kjente feil som skaper tenning / bensin problemer som kanskje ikke gir feilkoder i VAGCOM ? Ønsker også oppskrift på måling av hallgiver G40, og sensorene på svinghjul G4 og G28. Så jeg kan utelukke att det er de som tuller med meg.. Alle tips mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2016 G28 får du feil på så lenge motoren ikke er i gang, men har du sjekket kablene til veivakselføleren og omdreiningsføleren at de ikke har kommet i klem mellom motor og gir når du satt den inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2016 Ingen ledninger i klem, har fått bevist i dag att g28 er i inntakt virker det som. Den får værtfall resultater i vagcom på rpm. Noe måte å lese g4 som er den andre føleren på svinghjul i vagcom å ? Eventuelt hvem block ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2016 For å sjekke G4/G28 (som egentlig er to like følere), må du faktisk ha scope. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2016 Jeg fikk heller ikke start på min S2 etter overhaling. Jeg hadde byttet om på de 2 sensorene som sitter mellom motor og girkassa. Er det 2 sensorer på din også? Prøv å bytt dem om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2016 Ja, det er 2stk på min også, det er G28 og G4 som sitter der, på min er det en sort og en grå, og disse er koblet mot sort og grå kontakt. Men om disse sensorene er like så kan det jo hende att de er byttet om nede på girkassa en gang da, så de rett å slett må kobles motsatt. Skader ikke prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2016 Hva svinghjul bruker du? Synes det lukter litt at tapp på svinghjul er borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2016 Det er enkeltmasse svinghjul så det var det første jeg så på, og jeg mistenkte att pinnen var for liten siden den kun var 6mm. Det er sveiset på ny tapp der som er 12mm og avstand til sensor er ca 0.8mm så det skal være innafor.. Men det kan jo selvfølgelig være G4 sensoren som er defekt, men ingen feilkode. Har prøvd litt igjen i dag å leser RPM fra Vagcom går på rundt 160-180/min når jeg kjører den på starter, så G28 er nok i orden.. Den får nå bensin så pluggene blir våte, men null tenning! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2016 Sjekka jordinga på motor? Satte jordinga feil en gang på en aby motor, da var det også dårlig med tenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 13, 2016 Er det noe spesielt sted den må/bør sitte ? Jeg har jording fra ett skruefeste i vange under luftfilter og over til en skrue som sitter inn i blokka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2016 Hei. Funnet ut hva som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 7, 2016 Er det noe spesielt sted den må/bør sitte ? Jeg har jording fra ett skruefeste i vange under luftfilter og over til en skrue som sitter inn i blokka Jeg festa den på samme sted under høyre vange og skrudde den i godset i blokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...