#1 Skrevet April 13, 2016 Hei Jeg har en lyd fra bakstilling som oppstår kanskje en gang pr kjøretur. Kan ikke huske å opplevd denne oftere. Lyden oppstår ved deakselerasjon, forsiktig nedbremsing eller sving uten akselerasjon. Jeg klarer ikke å framprovosere lyden. Det er ikke en ren klunklyd ala bærekuler/tårnlager, men mer knasende. Jeg ville tro at løs caliper eller klosser vil kunne lage denne lyden, men disse er faste slik jeg klarer å inspisere. En gang har jeg opplevd at lyden fortsatte i en repeterende relativ høy rotasjonslyd, men den forsvant raskt med minkende lyd. Generelt så er lyden godt hørbar, men ikke så veldig fremtredende. Tankene mine går på drivknutene eller diffen bak, men hva annet kan det være eller hvordan kan man få testet dette? Gjelder Allroad-01 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2016 Ingen som har opplevd lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2016 Ikke noe så enkelt som stein mellom skive og noe som står fast? Følger det hjulhastigheten eller det høyere/lavere frekvens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2016 Hei,nei jeg tror ikke det skal være noe løst her. Har forsøkt å inspisere men jeg ser ingen ting. Det er heller ikke noe her som følger hastigheten. Som oftest kommer det når jeg bremser forsiktig ned og tett før bilen stopper kommer en enkel og ekkel knaselyd. Ved neste nedbremsing kommer ingen lyd... Av og til kan det høres ut som noe som ligger løst i bagasjerommet og som slår fram. Lyden kan også komme i sving. Mulig paranoia som slår inn men jeg innbiller meg at jeg av og til også får en romling bakenfra Hvordan vil en ødelagt drivknute bake eller bakre diff fortone seg på en Quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...