Hvor Kjøpe ny senterdel turbo 2.5tdi v6 2001 mod allroad

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få tak på ny senterdel til denne turboen? Eventuelt om det bare lønner seg å kjøpe ny?

 

20160411_190444.jpg

 

Relativt mye skade på bladene gitt... gått 320000 så har vel gjort en bra jobb...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant også denne siden: Premiercore.com

 

Gir også garanti og skulle gi meg tilbud på senterdel... Men hvor sitter identifikasjonssnr på disse turboene? Må jeg ut med den for å finne det? I tilfelle så blir jo bilen stående enstund til jeg har fått senterdelen. Tenkte egentlig å kjøre den ut etter regreima var på plass. Har fungert fint selv med skada turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ny. Er vel sikkert rustet fast di boltene du må løsne for å dele turbo også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ny. Er vel sikkert rustet fast di boltene du må løsne for å dele turbo også

 

Ny er jo 10 lapper. .. så det kommer ikke på tale. En brukt har jeg heller ikke trua på da man aldri vet tilstanden. Skal sende mail å høre hva det firma skal ha først tenker jeg.

 

Eventuelt kanskje det finnes noen som overhaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får tak i ny for 5 ca

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får tak i ny for 5 ca

 

Ny orginale garrett? Hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg heller ville kjøpt en brukt med lite aksialslakk, enn noe som er overhalt uten å kjenne kompetansen og delene som er brukt.

 

Man får tak i nye lagersatser som selv jeg skulle klart å sette sammen. Men uten proffesjonell avbalansering vil dette potensielt kunne være utslitt etter 5.000 km og det vil være vanskelig å påvise at årsak er dårlig materiale. En nettforhandler vil lett kunne avvise et garantikrav med at det må ha vært dårlig olje, feil i forbrenning som gir for høy eksostemperatur, manglende luftfiltrering, gammel koks i oljerør, etc.

 

Vær også oppmerksom på at VNT-mekanismen over tid kan sette seg fast, så det er ikke gitt av skifte av senterdel vil være særlig lenge. Disse VNT-turboene er såpass ømfintlige at selv ikke et så dyktig firma som GIK-turbo i Ljungskile fikk lov av produsenten å overhale dem (så et skriv fra leverandør for 4-5 år siden).

 

Denne motoren er også veldig ømfintlig for gale verdier på turbotrykk før den går i nødmodus, som også kompliserer bruk av kina-turboer, uatorisert overhaling eller kun skifte av senter.

 

Jeg har sett slike orginale som har gått 300 som tilsynelatende er som nye, og har sett de som har masse aksialslakk. Tipper det har med oljeskiftintervall og kaldstart å gjøre, så det finnes sikkert noen gode kjøp hvis du sjekker tilstanden.

 

Personlig ville jeg enten funnet en fin orginal brukt eller kjøpt en som er fabrikk-overhalt gjennom et anerkjent turbo-firma (fortrinnsvis i Norge eller Sverige).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter overveielse så slo jeg til på en brukt turbo i god stand. Så får vi se når den kommer i posten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.