Økt rulleomkrets på hjul i sammenheng med belastning på dsg-kasse - et problem?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å senke passaten noe, men ønsker ikke å tape bakkeklaring. For å kompensere er en løsning å øke rulleomkrets/diameter på felg/dekk-kombinasjonen. vi snakker om en økning på 6-7%/3-4cm i diameter fra 235/45-17 til 225/45-19 eller 235/35-20.

 

DSG-kassene er følsomme for momentet, særlig under 2000rpm og belastningen vil jo øke med den økte rulleomkretsen. vil dette være et reelt problem? Svinghjul er originalt etter 254 000 langkjørte km og bilen er en 4motion om det spiller noen rolle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til vanlig bruk vil det nok gå bra, men med henger og vekt på så er det nok ikke til å anbefale. Jeg ser ikke helt visten med senk om man fortsatt ønsker kjørehøyde. Du må også huske at det er +/- 5% utifra orginalt som er lovlig, og du vil få en kraftig misvisning på speedometer. Om du får det godkjent så slipper du jo henvisning til teknisk om du blir stoppet i kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill! :)

Er du uenig i min påstand om at kjørehøyde vurderes basert på luft i buer primært - ikke hvor mange cm det er til bunnpanna...?

Speedo er uproblematisk, teknisk vil nok og gå fint - blir ikke noe utpreget ekstremt og visuelt sett ser man knapt noen cm på diametern skulle jeg mene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk er jo forskjellige, personlig mener jeg senk er lavere under og ikke bare i hjulbuer ☺ På PKK sjekker dem jo dekkstørrelse, der vil det jo ikke bli godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.