#1 Skrevet April 16, 2016 Hva slags erfaringer har dere med 19" felger med 235/45 vinterdekk på vinterføre? Andre dimensjoner å foretrekke med litt mer gummi? Bilen skal kunne benyttes i byen og på fjellet (Valdres) og er en 2016 VW Passat Alltrack. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2016 Fungerer meget bra, naturligvis hadde jeg dekk fra øverste hylle (Hakka R). Riktignok hadde jeg 235/35 så du får nok en god del mer komfort med 45 profil. Velger du premium dekk merker du nok ikke at du kjører lavprofil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2016 Passat Alltrack har org dimensjon 245/40R19, og et mer riktig alternativ vil være 225/45R19. Her leverer f.eks Pirelli vinterdekk av nordisk type. Så dette vil fungere like bra som i mindre tommestørrelser. Så lenge man velger fra øverste hylle, så får man både fint utseende og topp vinter-egenskaper. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2016 Det står at Albertville felgene leveres med 235/40x19 dekker i prislisten. Hadde tenkt Continental 6 eller Nokian R2 piggfrie vinterdekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2016 Jeg har i vinter kjørt både Continental contivikingcontact 6 og Nokian Hakka R2, begge er ekstremt gode dekk og ingen tvil om det er disse som er øverst på pallen. Jeg har lengst erfaring med Nokian og disse er nok verdens beste piggfrie vinterdekk, punktum. Sistnevnte er også svært slitesterke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2016 Jeg har kjørt Nokian R/R2 i mange år men da i 205/55x16, har vært veldig fornøyd med det. På 2016 Passat Alltrack selges den originalt med dimensjonen 245/45x18 på sommerdekkene, men jeg har valgt 19" Albertville felgene på min bil. Det mest komfortable og sikreste er vel da og velge 17", men lurer jo veldig på om jeg skal prøve 19" tom. Får vel kanskje prøve litt med 19" i sommer før jeg bestemmer meg, kanskje jeg angrer på valget allerede da (?) :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2016 Jeg har kjørt de siste 3 vintrene på Nokian Hakka 7 på 245/45R19 på Tiguanen. Meget godt fornøyd, spesiellt på nå i vinter da jeg har vært endel ganger over Hardangervidda, Hemsedalsfjellet og Golsfjellet i varierende forhold. Enig i det som blir sagt, at du antagelig ikke kan gå feil hvis du handler fra øverste hylle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...