Audi A6 3.0tdi 4F 2006,5 - kun MMI når jeg trykker startknapp. Starter ikke!

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe en stakkars amatør.

 

Har en 2006 A6 3.0tdi Avant, gått 139000 som ikke vil starte.

 

* Kun MMI som skrur seg på. Det virker som om tenningen ikke vil slå seg på, selv om det tilsynelatende er nok strøm.

* Hovedlys og annet kan jeg skru på.

* Det hjelper ikke å prøve å starte med laderen koblet til heller.

* Ingen feilkoder eller lignende. (Får ikke kontakt dersom jeg kobler til en feilkode leser via diagnosekontakten)

 

Har akkurat hatt den på vanlig service på Audi og kjørte kun en liten tur før jeg satte den fra meg og koblet til en vedlikeholdslader. (CTEK Multi XS 7000)

 

Kjøpte bilen sent i 2013 og har ikke byttet batteri. Kan det være så enkelt at batteriet har tatt kvelden?

 

Arild

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter bilen når du bruker nøkkel og vrir om på standard vis ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er helt likt da også

Starter bilen når du bruker nøkkel og vrir om på standard vis ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager den lyd i starteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt spenningen på batteriet, eller på pluss og minus punktet under panseret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei. Det er kun mmi som kommer opp. Tenningen slår seg ikke på

Lager den lyd i starteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil i tenningslåsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreløpig ikke, men tenker jeg gjør det i kveld - etter å ha ladet batteriet siden i går.

 

Har du målt spenningen på batteriet, eller på pluss og minus punktet under panseret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en startsperre på nøkkelen som er aktivert ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rattlåsenhet(startsperre) på rattstammen tenker jeg, er den død går heller ikke tenning på. Er du maks uheldig får du ikke kjøpt løs del, men komplett rattstamme. Må ikke være det, men verdt og sjekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel samme tenningslås som a8 d3. en slik elektrisk "klomp"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det ikke er den..

Hvordan sjekker man det?

Rattlåsenhet(startsperre) på rattstammen tenker jeg, er den død går heller ikke tenning på. Er du maks uheldig får du ikke kjøpt løs del, men komplett rattstamme. Må ikke være det, men verdt og sjekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Du har vel ikke rattstammen på siden av rattet på dashbordet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd reservenøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rpøvd reservenøkkel - og byttet batteri i nøkkelen

Prøvd reservenøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å ta av batteriet en stund....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter batteri i morgen - og lar den stå uten strøm litt før jeg setter inn det nye.

Håper det "bare" er batteriet

Prøv å ta av batteriet en stund....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter batteri i morgen - og lar den stå uten strøm litt før jeg setter inn det nye.

Håper det "bare" er batteriet

 

Du må få tak i riktig batteri også må det kodes inn!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kodes inn om man har rett vag-com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hverken rett vag-com eller kunnskapen. Er det noen som vet hvor mye Audi tar for å kode inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du på ross-tech battery på youtube ser du hvordan du koder. Sikkert mange i Oslo med rett vag-com, du må ikke på møller for og kode. Regner med de fleste verksted kan gjøre dette. (Jeg har vag-com som kan programere).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere litt i tråden. Det hjalp ikke å bytte batteri - eller å nullstille. Brukte min Audi mobilitetsgaranti og fikk bilen transportert ned til Erik Arnesen Bryn.

De fant ut av det (et relee som satt i rattstammen som ble byttet.) Føler at jeg kom bra ut av det med VACN rabatt.

Happy ending på noe jeg trodde ville bli superdyrt.

 

Edit: 26.10.2016

Det skjedde igjen - og da måtte jeg bytte 4F0 419 512 R RATTAKSEL :-( Det ble dyrt, men nå skal det fungere.

Fikk leiebil osv mens jobben ble utført.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.