#1 Skrevet April 21, 2016 Hei. Er det noen som vet om felg str. 21" 9,5 bredde og 30 innpress vil passe på min S6 limo 2013? Mener mine 20" har 8,5 bredde men litt usikker på innpress, men tipper rundt 43 ish. Disse er prøvemontert på en A6 allrad 2013, og han som selger mente de kom for langt ut . Setter utrolig pris på svar fra alle som vet 🐒 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2016 Hvis du måler avstanden fra yttersiden av dekk/felg til skjermbuen på dagens oppsett kan det kalkuleres. Meg bekjent er imidlertid skjermbuene på S6 identiske med A6 (ikke allroad), og da går det ikke foran. Antar sporvidden også er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2016 Jeg kjører med 10x21 ET 37 med 255/30 og det stikker like langt ut som 9,5x21 ET 31. Problemet er jo at "hjørnet" altså overgangen mellom slitebane og dekksider her kommer 7 mm lengre ut. S6 er vel også tyngre enn min 2,0L og du må opp på 265/30 for å riktig lasteindeks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2016 Hvis du måler avstanden fra yttersiden av dekk/felg til skjermbuen på dagens oppsett kan det kalkuleres.Meg bekjent er imidlertid skjermbuene på S6 identiske med A6 (ikke allroad), og da går det ikke foran. Antar sporvidden også er lik. Hei Eirik. Når jeg måler de originale 20" Rotor jeg har brukt som vinter dekk, dai str. 20" med 8,5" bredde og innpress 45 og dekk str 255/35/20 så er det ca 12-15m.m ut til Skjermkanten. Sommer felgene jeg har på må i 20" har innpress 35 og også 8,5" bredde, da er det igjen under 10m.m til kanten. Tror vel at disse felgene vil komme alt for langt ut.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2016 Sånn ser det ut på min med luftfjæringen i hevet Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2016 Sånn ser det ut på min med luftfjæringen i hevet Sent from my iPhone using Tapatalk Hei Frode. Ja jeg ser de stikker utenfor, men du har jo også bredere felger, er redd for at jeg får mangel om jeg blir stoppa å treffer rette veguvesen mann. De slår ikke oppi ved stor belastning da ? Skulle vært morro å testa felger med dekk i samme str/tilnærmet på min før kjøp da de felgene jeg vurderer ligger i Stavanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2016 Hei Eirik. Når jeg måler de originale 20" Rotor jeg har brukt som vinter dekk, dai str. 20" med 8,5" bredde og innpress 45 og dekk str 255/35/20 så er det ca 12-15m.m ut til Skjermkanten. Sommer felgene jeg har på må i 20" har innpress 35 og også 8,5" bredde, da er det igjen under 10m.m til kanten. Tror vel at disse felgene vil komme alt for langt ut.? Bortsett fra offset har du samme felgdimensjon på sommer/vinter, og rent matematisk bygger sommerfelgene dine 10mm (45-35) lengre ut enn vinterfelgene. Forskjellig bredde/utforming på dekkene kan imidlertid gjøre at hjulene totalt sett avviker fra dette. 9,5" ET30 vil bygge (25,4/2+5=) 17,7mm lengre ut, enn 8,5" ET35, og (25,4/2+15=) 27,7mm lengre ut enn 8,5" ET45. Med utgangpunkt i vinterhjulene dine vil 9,5" ET30 bygge ca 3-6 mm forbi skjermbuene dine (gitt rette dekksider). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2016 Jeg solgte mine 21x9 ET30 til en kompis med A6. 265/30 dekk. Det bygger helt kant-i-kant foran. Han klager litt på at det blir mye steinsprut mot sideskjørt og de nedre dørsidene foran... Alt har sin pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2016 Hei Frode.Ja jeg ser de stikker utenfor, men du har jo også bredere felger, er redd for at jeg får mangel om jeg blir stoppa å treffer rette veguvesen mann. De slår ikke oppi ved stor belastning da ? Skulle vært morro å testa felger med dekk i samme str/tilnærmet på min før kjøp da de felgene jeg vurderer ligger i Stavanger. De stikker ikke like mye ut i Dynamic. Har bare luft i en av dem nå, men vi kan jo ev prøve de hos meg til neste uke en gang. Hvor store bremser har du? Mine felger har veldig lite senter Har subbet en gang.....første gangen jeg kjørte ut av garasjen, har ikke hørt noe etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 26, 2016 De stikker ikke like mye ut i Dynamic. Har bare luft i en av dem nå, men vi kan jo ev prøve de hos meg til neste uke en gang. Hvor store bremser har du? Mine felger har veldig lite senter Har subbet en gang.....første gangen jeg kjørte ut av garasjen, har ikke hørt noe etter det. Hei igjen. Ja kunne vært morro og prøvd. Foran måler skiver 390m.m. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 26, 2016 Hei igjen. Ja kunne vært morro og prøvd. Foran måler skiver 390m.m. Skal dele en felg i helgen, så jeg kan måle da. Det kan bli trangt, da senter er fra 18-19" felg og steppet opp til 21 Har noen 390x36 skiver og 8-stempels caliper, men ikke hjemme [emoji52] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 16, 2016 Skal dele en felg i helgen, så jeg kan måle da. Det kan bli trangt, da senter er fra 18-19" felg og steppet opp til 21 Har noen 390x36 skiver og 8-stempels caliper, men ikke hjemme [emoji52] Tror ikke mine felger passer over bremsene dessverre. Senter er Ca 420 mm i diameter, og det er liten høydeforskjell mellom anleggsflaten til senter og der ringene ligger på senter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 16, 2016 Tror ikke mine felger passer over bremsene dessverre. Senter er Ca 420 mm i diameter, og det er liten høydeforskjell mellom anleggsflaten til senter og der ringene ligger på senter Hei igjen Frode. Ser den, tenkte jeg skulle høre Pettersen Autoimport om å få lov å teste felg de har der til RS6, problemet der blir dekkbredden, de måler 285, men felg ellers er identisk. Har noen no erfaring med å dreie ned senter på felg for å få innpress mere rett ? Og eventuelt hvem som kan gjøre slik jobb, vet at Østfold felgteknikk gjorde slike jobber tidligere, men. . . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 16, 2016 Generelt er jeg skeptisk til å dreie ned senter, spesielt om det er replica felg. Selvsagt er det felger som er støpt i samme felg med feks ET 35 og 45 og dreid ned i etterkant. En må alltid se an felg senter og materiale. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 16, 2016 Skulle tenkt på det før, men har jo noen 9.5-20 ET 37 som passer over 390 bremser. Da hadde du fått en liten pekepinn i hvertfall Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2016 Skulle tenkt på det før, men har jo noen 9.5-20 ET 37 som passer over 390 bremser. Da hadde du fått en liten pekepinn i hvertfall Hei igjen Frode. Jeg tar hjerne en tur ril Oslo en ettermiddag/kveld du har tid ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...