Anbefalte innlegg

Er da noken her som har bytta til 4,2 40 valve i S4 C4.

Motor kommer fra S8. Lar dette seg gjennomføre? E da mykje elektrisk som må forandres?

Andre ting som må bygges om eller byttes?

Usikker om eg skal starte på da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er jo bolt on, men ledningsnettet er ikke bolt on. 40v har bl.a. variabelt innsug og en coil pr plugg, noe som krever et litt annet ledningsnett - og dertil hørende motorstyring. 40v har vel også en startsperre som er avhenging av diverse komponenter i bilen om jeg ikke husker feil, men dette kan vel mulig fjernes om man redigerer diverse varibler i motorstyringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert dette stemmer men jeg innbiller meg å ha lest at S8 motoren har annet boltmønster på veiva enn S6 motoren, i likhet med RS6, siden de begge kun kommer med automatgir.

For enkleste plug and play er det nok best å få tak i en S6+ motor med styring, uten at disse gror på trær da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at 40v har 8 bolter på svinghjulet og 32v har 10 bolter, med da forskjellig boltmønster.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste feil:p

Slettet innlegg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E da kun ABH motoren som har problem med oljeforbruk, eller går da igjen på alle 4,2 motorane?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fikset vel dette på alle med 290hk og opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt flere 4.2 AEC motorer og S6 plus , ingen har slitt med oljeforbruk.

Mulig jeg bare tuller , men innbiller meg at 40V er noe bredere en 32v. Da toppene er større. Lm dette har noe å si i C4 vet jeg ikke.

S8 360hk 40v ble levert som manuell , så det skal ikke være noe problem å få skaffet svinghjul til 8bolts :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme svinghjul/clutch på s6 c5 med 340hk og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.