#1 Skrevet April 24, 2016 Hei. Jeg parkerte min Audi S6 2.2t for ca 1.5 år siden da det var voldsomt med ventiltikking. Fikk endelig ut fingeren å fikk byttet ventilløfterene tidligere i år, men nå vil den ikke starte. Prøvde å taue i gang uten hell. Tok av en coil å holdt den med plugg i mot jord, ingen gnist. Prøvde å lese ut feilkoder med en maxscan men det kom bare fram at den ikke fikk kontakt. Noen som har noe forslag om hva som kan være galt? M.v.h Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2016 Begynn med å måle signal fra kam/veiv givere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2016 Maxscan vil ikke få kontakt med den bilen. Du må ha VagCom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2016 Begynn med å måle signal fra kam/veiv givere Da starter vi med det:) - - - Updated - - - Maxscan vil ikke få kontakt med den bilen.Du må ha VagCom Har da gått før? Mulig bilen gikk på tomgang da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2016 Trolig. Jeg vil tro den reagerer på G28-sensor (som alltid gir feil når motor ikke går), evnt at den feilkodeleseren du har krever at motor går for å lese feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 25, 2016 Kan jo være at det har blitt noe dårlig forbindelse mellom kontakten til motorledningsnettet og ECU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 25, 2016 Ja, det kan være. Du kan forsøke å trekke ECU-kontakten ut og sette den inn igjen flere ganger. Er det irr der, kommer det vel og merke vann inn, noe det ikke skal gjøre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 25, 2016 Tusen takk for svar. Har noe å finne på da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 25, 2016 Blir jo lett kondens i bil som ikke er bruk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2016 Kan jo være at det har blitt noe dårlig forbindelse mellom kontakten til motorledningsnettet og ECU Prøvd å koble til og fra hjerne flere ganger. Fortsatt ikke gnist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 4, 2016 Begynn med å måle signal fra kam/veiv givere Da har jeg prøvd å måle med multimeter på kamgiver. Ikke noe signal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2016 Noen som har en kam-sensor og evt en hjerne jeg kunne lånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 7, 2016 Hei. Har prøvd å måle på kam og veivsensoren og da får jeg 5v på to av ledningen og 0,15v på den siste når jeg drar på starteren. Noen som kan si meg hva de får på den lederen som skal gi signal til hjernen? Har også målt 12v in til coilene. Begynner å gå tom for ting å sjekke her. Fint hvis noen andre har noen innspill. M.V.H Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...