Anbefalte innlegg

Har en RS4 B5. Hadde den på benking før helgen og etter ca 10-12 drag så slo sikringen til ecu ut. Har fått i ny sikring og bilen fungerer fint, men nå går kjølevifte og ac vifte konstant så lenge tenningen er av. Så fort man slår på tenningen så stopper viftene. Dette er uavhengig av om motor er varm eller kald.

Har nettopp byttet kjøletemp sensor, da denne var deffekt.. Men fortsatt går viftene. Noen tips til hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle Audi har en etterkjølingsfunksjon, rett og slett en liten temperaturføler som sitter montert utvendig på toppen. Den fungerer slik at den starter kjøleviften om det er for høy temperatur i motorrommet. Denne fungerer bare når tenningen slåes av. Jeg vil anta at din RS har tilsvarende funksjon, og at det da kan være føleren som er defekt/kortsluttet. Jeg kan desverre ikke si noe om hvor denne føleren kan være montert, da min bil har rekkefemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle Audi har en etterkjølingsfunksjon, rett og slett en liten temperaturføler som sitter montert utvendig på toppen. Den fungerer slik at den starter kjøleviften om det er for høy temperatur i motorrommet. Denne fungerer bare når tenningen slåes av. Jeg vil anta at din RS har tilsvarende funksjon, og at det da kan være føleren som er defekt/kortsluttet. Jeg kan desverre ikke si noe om hvor denne føleren kan være montert, da min bil har rekkefemmer.

Det sitter en sensor som kjører en afterrun pumpe bak på blokka, men den skal ikke ha noe med vifta å gjøre:) Hadde sånn på min gamle S2 jeg også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.