Oljeforbruket på 2.0 TFSI fra Audi.

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny bil og har egentlig lyst på bensin denne gangen. Men så er det det berømte oljeforbruket på bensin utgaven da. Noen som vet hvilke modeller og årstall dette gjelder for? Er det trygt å kjøpe en bruktbil som har vært inne på verksted å fått utbedret dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen glupe svar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder alle 1.8 og 2.0 tfsi mellom 2009 og 2011

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis Møller har fikset dette på en 2010 modell som en garanti jobb, er det da i orden eller kan det bli like dårlig igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er problemet dårlige/underdimensjonerte stempelringer fra fabrikk, og du har jo ingen garanti for at en stempelring ikke takker for seg engang i fremtiden - men det gjelder jo hvilken som helst motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette oljeforbruk problemet på 1.8 og 2.0tfsi motor . ? Og ikke 3.0tfsi??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de kun bytter og til samme dårlige produkt uten noen andre forbedringer, så er man jo like langt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de kun bytter og til samme dårlige produkt uten noen andre forbedringer, så er man jo like langt

De bytter naturligvis til forbedrede deler. Men man har jo ingen garanti for at noe slikt aldri skjer igjen, uansett type problem.

Jeg personlig hadde ikke hatt noe problemer med å kjøpe en bil med dette utbedret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på utkikk etter ny bil og har egentlig lyst på bensin denne gangen. Men så er det det berømte oljeforbruket på bensin utgaven da. Noen som vet hvilke modeller og årstall dette gjelder for? Er det trygt å kjøpe en bruktbil som har vært inne på verksted å fått utbedret dette?

Det er forbedrede deler som settes inn så å handle en som har vært overhalt ville jeg ikke vært bekymret for. Noen av disse fikk jo helt ny shortmotor så du kan jo lete etter en sånn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på min andre A6 3.0 TFSI og ingen av dem har brukt noe spesielt med olje, så tror ikke de er utsatt for dette problemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.