#1 Skrevet Juni 19, 2005 jeg må bytte råder, og lurer på om jeg må ta motoren ut av bilen for å gjøre det eller om jeg får gjort det ved å ta av bunnpanna av min audi coupe gt5s (type 81) fwd. noen som vet pris på nye råder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2005 Sikkert hipp som happ å la motorn sitte i som i å ta den ut. Lar du den sitte i må du jo ta ned hele bærebrua for å komme til. MEN istedenfor å i hele tatt tenke på en slik jobb ville jeg bare bytta hele motorn i en lik en. Sparer deg for en masse slit og koster sikkert ikke no spesielt mer. Hvorfor må du bytte rådene da? Kjørt hardt eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2005 har ikke kjørt så hardt, men det er noen som hatt det artig å tappet ut all olja på motoren uten at jeg merket det, når den har stått parkert. trodde det gikk veldig lett å bytte ved å bare ta av bunnpanna og sette bilen på bukk/over grav jeg. men så har jeg nå ikke så veldig peiling heller... motoren har ikke gått mer enn 200 000km(lite til å være en 81mod).... takker for informasjonen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2005 Hvis du har kjørt et stykke uten olje har vel hele herligheta skjært seg kanskje? Napper du ut hele motorn slipper du i alle fall å jobbe "opp ned" (du kan bare snu motorn rundt hvis du tar den ut og monterer den i en motorbukk). Mye lettere demontering/montering av alle delene. Husk at alle stemplene må ut, sikkert noen stempelringer som har satt seg fast, Du må ha tiltrekkings-moment på en haug av bolter, timing av veiv og kam ved montering osv. Masse jobb men jævlig lærerikt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...