Anbefalte innlegg

jeg må bytte råder, og lurer på om jeg må ta motoren ut av bilen for å gjøre det eller om jeg får gjort det ved å ta av bunnpanna av min audi coupe gt5s (type 81) fwd. noen som vet pris på nye råder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert hipp som happ å la motorn sitte i som i å ta den ut. Lar du den sitte i må du jo ta ned hele bærebrua for å komme til. MEN istedenfor å i hele tatt tenke på en slik jobb ville jeg bare bytta hele motorn i en lik en. Sparer deg for en masse slit og koster sikkert ikke no spesielt mer. Hvorfor må du bytte rådene da? Kjørt hardt eller? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke kjørt så hardt, men det er noen som hatt det artig å tappet ut all olja på motoren uten at jeg merket det, når den har stått parkert. :( trodde det gikk veldig lett å bytte ved å bare ta av bunnpanna og sette bilen på bukk/over grav jeg. men så har jeg nå ikke så veldig peiling heller... motoren har ikke gått mer enn 200 000km(lite til å være en 81mod).... takker for informasjonen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har kjørt et stykke uten olje har vel hele herligheta skjært seg kanskje? Napper du ut hele motorn slipper du i alle fall å jobbe "opp ned" (du kan bare snu motorn rundt hvis du tar den ut og monterer den i en motorbukk). Mye lettere demontering/montering av alle delene.

Husk at alle stemplene må ut, sikkert noen stempelringer som har satt seg fast, Du må ha tiltrekkings-moment på en haug av bolter, timing av veiv og kam ved montering osv. Masse jobb men jævlig lærerikt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.