#1 Skrevet April 27, 2016 Har nettopp handlet en Egolf. Vil så veldig ha noen 18". Noen som har tips til hva som passer og som ikke "stjeler" mye rekkevidde? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2016 Tja...dette blir vel litt smak og behag. Ligger utallige spaltemeter med diskusjon rundt temaet 18" og Egolf på elbilforum.no Anbefaler deg ev. å ta en kikk der. Om jeg skulle oppsummere egne erfaringer så vil jeg si: Vekt - Jo tyngre felg jo større effekt på akselerasjon og rekkevidde (ref Astana org som er ganske lette) Dekk - bredde og rullemotstand har nok noe og si..men ikke slik at jeg mener å registrere nevneverdig forskjell på overgang fra 18" med 225/40 på piggfrie hakkapellitta R mot Goodyear Performance Grip sommmer med lav rullemotstand i samme dimensjon Utforming felg - ref Astana original form så har nok lukket senter noe å si på luftmotstand og dermed rekkevidde. Virkning som du merker i praksis? Vil ikke si det... Konklusjon: Bytte til 18" vil nok gi deg et tap på 10 -15% prosent av rekkevidde litt avhengig av kjørestil og temperatur. Om du av og til trenger disse siste 10-15% ville jeg ha vurdert å la være. Om du ikke trenger disse noe særlig så ville jeg heller ha gått for felger som ikke er altfor tunge, men som du synes er tøffe, kombinert med dekk med lav rullemotstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2016 Kjørte på 18" sist sommer http://forum.vacn.no/showthread.php?277525-Min-2015-e-Golf-svart&p=3002954#post3002954. Og skal legge på 19 i år. Det beste tipset er nok at om rekkevidden er viktig, og en bekymring. Kjør orginalt. Ser nå etter totalt ca 20k km, at snitt langtidsforbruk på sommer med 18"(16,5/100km), lå noe under snittforbruk vinter med piggfritt på 16" orginalfelg(18/100km). For meg er ikke rekkevidden en bekymring så lenge bilen klarer 100km på en lading 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...