#1 Skrevet April 28, 2016 (endret) Har bilen inne hos Audi på 4hjuls kontroll for å få en fersk måling før jeg skal på biltilsynet. Har problem med at de ikke klarer og få noe i forstillingen i grønt. Har prøvd med mål fra 80/S2/90/100/200. Bilen sliter ikke dekk skeivt, og hadde en hjulstillingskontroll rett etter H&R settet ble montert hos NAF for 2 år siden og der gikk alt i grønt. Spissing er OK, men camber foran og bak blir rød og gul. Står på Fuchs 8x18 ET55 med 225/40/18. kan det gi feil resultat? Finnes det egne innstillinger for RS2 eller er det 80/S2 som skal brukes? Må alt være grønt før visning hos biltilsynet? Løst: Viser seg at de fleste bortsett fra Audi har RS2 målene i maskinene sine. Alt justert og OK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2016 Nå skal jeg ikke si noe skråsikkert men når jeg har fått tatt hjulstilling på RS2 har vi også brukt mål fra 80/S2 og det har blitt veldig bra. På disse bilene er det jo ingen mulighet for å justere camber så min erfaring er at BT godkjenner røde tall på camber så lenge det ikke er snakk om mye avvik, og så lenge høyden senkesettet er justert innenfor krava spesifisert i TUV papirer (avstand fra innfestingsbolt til nedre fjærskål). Dette har vertfall jeg fått godkjent på både RS2 og A4. Edit: Har sett enkelte verksted legger ved et skriv på at camber ikke kan justeres. For min del var ikke dette nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2016 Jeg brukte en utskrift i svart/hvitt, gikk fint det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2016 Mine var heller ikke innenfor. Skal se om jeg finner papirene hvor mye det var utenfor hos meg. Papirene skal ligge i bilen. Men fikk det godkjent. Tilsynet brydde seg ikke stort om det. Stort sett høyden ihht tuv på settet samt at den hadde vært på hjulstillingskontroll som gjaldt... Min stod på orginal felg med 225 45 17... Så det er vel relativt likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2016 Løst. se første post. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2016 Bra at det ordnet seg. Men det er rart at noen skriver camber ikke kan justeres. Det kan justeres på bærekula. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2016 Det viste seg jo etter litt at ALLE kunne justere dette bortsett ifra Audi som ikke hadde RS2 i maskina si :o Bra at det ordnet seg. Men det er rart at noen skriver camber ikke kan justeres. Det kan justeres på bærekula. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2016 Bra at det ordnet seg. Men det er rart at noen skriver camber ikke kan justeres. Det kan justeres på bærekula. Du har helt rett, jeg blandet litt med B5 karroseriet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2016 (endret) Edit: Foran kan vel justere under bærekula. Evt løsne og justere boltene nederst på fjærbeinet. Det er ikke første verksted som ikke har fått til det på min heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...