Kulelager lyd fra 2.2 ABY motor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en lagerlyd fra motoren på min s2 coupe. Det er ingen tvil om at det er et kulelager/lager av noe slag.

Lyden kommer fremme med reimene.

Jeg tenkte i første omgang strammehjulet på regreima, så bytta den, men det var ikke den.

Har så fått tips om at det kan være servopumpa eller dynamoen.

Kan det være andre ting også som kan lage denne lyden?

Snakket med møller om servopumpe. Jeg visste den var dyr, men ikke så dyr som latterlige 18 000,-

Er det bare jeg som ikke forstår dette, for når jeg går inn på bildel sider og finner servopumper til diverse tilnærmende motorer så ligger de på 1800-4000,-

Vet dere også om alle 2.2 motorene bruker samme servopumpe? eller er det kun en som passer til 2.2 ABY liksom?

Noen som kan hjelpe meg her, begynner å bli gaal av denne lyden der fremme :P

Mvh

Torstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vannpumpa da? Har vært borti lagerrumling fra vannpumper før..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vannpumpa da? Har vært borti lagerrumling fra vannpumper før..

Vannpumpa bytta jeg for 1 år eller 2 siden, og bare rullet 10 000 km siden ca. Så jeg kan ikke skjønne det er den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpa bytta jeg for 1 år eller 2 siden, og bare rullet 10 000 km siden ca. Så jeg kan ikke skjønne det er den?

Nei da er det sikkert ikke den. Prøvd å ta av reima og snurr på dynamoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på dynamoen i dette tilfellet, hatt flere som har laget godt hørbar lagerlyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, supert gutter ;)

jeg får prøve å ta av reima å høre.

Dynamo skal vell være betrakteligt mye billiger en servopumpa, selv om den også sikkert er dyr da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis tingen er så stor at du ikke får den i lomma, så er den dyr på Møller :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være strammehjulet på reg.reim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være strammehjulet på reg.reim

Nei det kan det ikke. :P

Jeg tenkte i første omgang strammehjulet på regreima, så bytta den, men det var ikke den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips er å kjøpe et stetoskop for motor (biltema har en til 139 tror jeg ) å lytte på de enkelte komponentene så hører du hvor det er gåent lager :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips er å kjøpe et stetoskop for motor (biltema har en til 139 tror jeg ) å lytte på de enkelte komponentene så hører du hvor det er gåent lager :)

Ikke dumt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen om det er mulig å bytte lager i servopumpa? eller må denne byttes om det er den som er problemet?

Det skal vel gå an med dynamoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.