#1 Skrevet April 30, 2016 Hei. Jeg har en 97' A6 2.5tdi som dør ut ved kjøring. Dieselpumpen lekker litt og jeg lurer på om dette kan være synderen? Den kan stå på tomgang i mange timer uten problemer og man kan også kjøre et stykke, når den begynner å dø ut må man stoppe og vente litt før man kan kjøre videre. Om motoren stopper må jeg dra den på starteren i lang tid og la den gå en stund på tomgang før jeg kommer noen hundre meter til. Kan det være noe annet enn pumpa? Den har vært sånn i lang tid, men har blitt ukjørbar den siste tiden. Dieselfilter er nytt så dette er ikke problemet. Takk på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2016 Sjekk den første linken i denne posten, der får du inspirasjon til feilretting og bedre beskrivelse av forhold som kan ha betydning. http://forum.vacn.no/showthread.php?112562-Samletråd-motor-R5-2-5-tdi-(AAT-AEL)-feil-fusk-startvansker-røyk Hvor er lekkasjen på pumpa? Under ett av de to øvre lokkene? I såfall bør det ikke være relevant for din feil. Når bilen fusker, sjekk om det er luft i den gjennomsiktige tilførselsslangen mellom filter og pumpe. Jeg tipper det kommer luft inn i pumpa et eller annet sted, for eksempel: Rustne dieselrør under bilen, morkne slanger en plass, for eksempel mellom tank og rør, mellom rør og filter, mellom filter og pumpe, returslanger mellom dysene, en banjokobling som ikke er strammet skikkelig på pumpe eller filter, filter som er skiftet men at den gamle pakningen henger igjen oppunder holderen, utett skrue i bunn av filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...