#1 Skrevet Juni 19, 2005 Min bror skal bygge om en 1.3 til GTI. Har en komplett GTI donor bil og lurer på om noen vet om hva som må flyttes over. Noen som har gjort dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2005 Har akkurat gjort det samme med Damas bil. Bygde den om fra 1.3 til 1.8 8v Dette må gjøres: motor/kasse giroverføring varmeskjold eksos calippere foran hele ledningsnettet i hele bilen må byttes giver i tank, bensinpumpe og slanger bytte bakstilling med calippere bremserør til lasteventil(like greit og bytte alt) bremsekrafforsterker stabstag foran radiator Det var vel det meste tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2005 er vel strengt tatt like greit å drite i 1300en og finne en som er 1600 eller større... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2005 er vel strengt tatt like greit å drite i 1300en og finne en som er 1600 eller større... Skulle gjerne gjort det men fikk den for vrakpant grunnet gåen girboks,og bilen er så å si rustfri. Når det gjelder GTI`en så snakker vi rust prosjekt.. Blir nok bra det her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2005 Skulle gjerne gjort det men fikk den for vrakpant grunnet gåen girboks,og bilen er så å si rustfri.Når det gjelder GTI`en så snakker vi rust prosjekt.. Blir nok bra det her.. hehe...samme som meg det:) Bygde om bilen i løpet av en helg...er ikke så ille som det ser ut som 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2005 hehe...samme som meg det:)Bygde om bilen i løpet av en helg...er ikke så ille som det ser ut som He,he såpass ja,ikke redd for møkk på fingra du da skjønner jeg.Det er ikke jeg heller da men blir nok ett omfattende prosjekt. Skal hellakere og bytte farge ,overhale motor,bremser og greier på kjerra her så det blir vel til våren neste år håper vi(broder`n kjører opp da). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2005 Jeg har brev fra Møller om hva som skal byttes for godkjenning. Har du faksnr kan jeg sende. Bytt forstilling og travers dersom du har en hel GTI delebil. Mye enklere enn å demontere. Det må sveises feste til luftfilterboks. Bytt tank og du må vel legge returrør også tror jeg. MVH lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2005 Jeg har brev fra Møller om hva som skal byttes for godkjenning.Har du faksnr kan jeg sende. Bytt forstilling og travers dersom du har en hel GTI delebil. Mye enklere enn å demontere. Det må sveises feste til luftfilterboks. Bytt tank og du må vel legge returrør også tror jeg. MVH lars En kopi av det ville vært fint å hadd ja,må bare få tak i faksnummeret på jobb,Sender det deg på en PM imorgen jeg. Har jo en komplett GTI som jeg kan bruke deler av så det skulle vel gå greit tror jeg.Blir vel kose arbeid i vinter det der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2005 En kopi av det ville vært fint å hadd ja,må bare få tak i faksnummeret på jobb,Sender det deg på en PM imorgen jeg. Har jo en komplett GTI som jeg kan bruke deler av så det skulle vel gå greit tror jeg.Blir vel kose arbeid i vinter det der. Da kan du koble fra alt, løsne motor og girkassefester, løsne bærebruer og løsne støtdempere i toppen og vips så kan du bare løfte vekk bilen. Hele forstillinga med motor og girkasse står igjen på gulvet. Du kan sende meg tekst på 92822011. MVH Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 19, 2005 Det må sveises feste til luftfilterboks. Bytt tank og du må vel legge returrør også tror jeg. MVH lars Luftfilteret passa helt fint hos meg uten å måtte sveise Bytta bare innmaten i tanken jeg....ikke vits å bytte tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 19, 2005 En 90 modell 1,3 er nok en injection motor (pga katalysator) så den har trolig returen til tanken allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 19, 2005 En 90 modell 1,3 er nok en injection motor (pga katalysator) så den har trolig returen til tanken allerede. Er en dødsrå 1.3 injection i bilen ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...