Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en s4 1992modell 2.2 turbo som drukner i bensin.

Har feilsøket litt

funnet en ledning som er koblet opp til rele 372 der andre ende av ledening går til jord.

denne ledninger er koblet opp med en bryter.

når bryteren er av vil ikke bilen starte.

når ledeninger/bryteren er av så går heller ikke bensinpumpe.

Når bryteren er på går bensinpumpen konstant ved tenning slått på, Det gjør den når bilen står og sviver også.

ledningen er koblet opp til pil "T" altså den minste av de.

spørsmålet er altså hvorfor bensinpumpen ikke slår inn uten at denne ledninger er aktivert inn til releet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bf50cc9483f5025e31b1cc05e59447be.jpgda085495536218063c0adf9d637885d6.jpg

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ee32d8f2a275f94cf3bd4b98f864c893.jpg491ef548e7fcb551f8c701b0753a271f.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg står med tenningen på en stund uyen å starte så blir den sur. Altså aaaalt for mye bensin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hvordan dette virker på AAN:

1) Bensinpumpe releet blir jordet via ECU (Motronic). På S6 er dette en gult/brun ledning på 0,5 kvadrat.

2) Motoren må ha over 25 RPM, før ECU jorder releet. Det nytter altså ikke å bare slå på tenningen.

Mulige årsaker til at forrige eier har montert en egen bryter for jording av releet:

- Priming av bensinpumpen.

Mange kjøretøy har originalt en priming av bensinpumpen på 1-5 sekunder, når tenningen slåes på. Dette er for å sikre at det er nok bensintrykk under startfasen.

- Feil i ledningsnettet.

Bilen skal ikke bli sur av å stå med motoren av og bensinpumpen på. Det kan tyde på at en eller flere av dysene lekker bensin i lukket tilstand.

Når motoren går skal lambda korrigere slike feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.