#1 Skrevet Mai 2, 2016 (endret) Kjøpt meg en s4 1992modell 2.2 turbo som drukner i bensin. Har feilsøket litt funnet en ledning som er koblet opp til rele 372 der andre ende av ledening går til jord. denne ledninger er koblet opp med en bryter. når bryteren er av vil ikke bilen starte. når ledeninger/bryteren er av så går heller ikke bensinpumpe. Når bryteren er på går bensinpumpen konstant ved tenning slått på, Det gjør den når bilen står og sviver også. ledningen er koblet opp til pil "T" altså den minste av de. spørsmålet er altså hvorfor bensinpumpen ikke slår inn uten at denne ledninger er aktivert inn til releet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2016 Sent fra min SM-G928F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2016 Sent fra min SM-G928F via Tapatalk Sent fra min SM-G928F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2016 Om jeg står med tenningen på en stund uyen å starte så blir den sur. Altså aaaalt for mye bensin Sent fra min SM-G928F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2016 Her er hvordan dette virker på AAN: 1) Bensinpumpe releet blir jordet via ECU (Motronic). På S6 er dette en gult/brun ledning på 0,5 kvadrat. 2) Motoren må ha over 25 RPM, før ECU jorder releet. Det nytter altså ikke å bare slå på tenningen. Mulige årsaker til at forrige eier har montert en egen bryter for jording av releet: - Priming av bensinpumpen. Mange kjøretøy har originalt en priming av bensinpumpen på 1-5 sekunder, når tenningen slåes på. Dette er for å sikre at det er nok bensintrykk under startfasen. - Feil i ledningsnettet. Bilen skal ikke bli sur av å stå med motoren av og bensinpumpen på. Det kan tyde på at en eller flere av dysene lekker bensin i lukket tilstand. Når motoren går skal lambda korrigere slike feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...