#1 Skrevet Mai 2, 2016 (endret) Kort fortalt: Alt annet fungerer som normalt, helt til man skal vri om nøkkelen og starte bilen - da skjer det ingenting med starteren. Byttet bakstykke på tenningslås, uten hjelp. Har nok strøm, så ikke relatert til det. Starteren har hatt litt høyere lyd enn normalt helt siden jeg kjøpte bilen, men ikke laget noen andre ulåter, "hostet og harket" eller noe sånn. Bilen er senket og står hjemme, så å komme til starter klarer jeg ikke (ikke med mindre jeg er blind og har sett feil). Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2016 Dra den (bilen din altså....) i gang ved hjelp av kompisens bil! Har opplevd på eldre biler at Bendixen ikke slår inn, rett og slett tørka opp, manglet bitte litt fett. (Bildet er kun et eksempel fra nettet, ikke nødvendigvis slik du har) Du må nok under for å sjekke starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2016 Fikk fyret den igjen i stad, men problemet har neppe fikset seg selv. Fikk brukt en skrutrekker til å holde nøkkelen i startposisjon mens jeg la meg ned for å prøve å røske og rive litt i jordingen jeg så, samt prøve å banke på starteren. Usikker på hva jeg dreiv med i det sekundet den startet, men jeg skal få kjørt den i verksted i morgen og få sett over jordingene under der/erstatte jordingene til starteren. Det blir førsteprioritet, enten ordner deg seg, eller så må jeg skifte starteren. Noen som veit lengde og hva slags kvadrat det er på jordingskablen(e) til starteren? Hvor mange trenger jeg, er det bare én? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2016 Typisk dårlig innslag når den kommer hvis du banker på den. Bare skaff deg en ny/brukt starter og bytt den ut først som sist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2016 Litt dårlig beskrevet, men ikke sikker på om jeg dreiv med jordingskabelen eller prøvde å slå på starteren - ikke sikkert jeg var i nærheten av den når jeg banket en gang, ettersom det var vanskelig å komme til/se når bilen er så lav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2016 Glemt å sette denne som løst, men det løste seg med nye børster i starteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...