#1 Skrevet Mai 2, 2016 Enkelt og greit, er det noen her som har formening om hvordan det er å bygge om en Golf 5 med halogenlykter til en eller annen variant med linselykter og xenon? Jeg ser jo det finnes linselykter med CE merking (for D2S xenon) og uten (for halogen) på eBay, men vet ikke hva som er det enkleste ift evt programmering, ettermontering, osv. Så for meg ettermarkeds xenonkit i linselykter for halogenpærer kanskje var det enkleste, så unngikk man eventuell programmering og enda beholdt justeringsfunksjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2016 Kjøp orginale lykter, ballaster og kit fra kufatec Har ballaster liggende et sted, kjøpte feil til Sciroccoen. Har muligens ledningsnett og sensorer til høyde justeringen også, om det er det samme som til Scirocco 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2016 Er nettopp litt derfor jeg spør rundt dette. Har marginalt kikket på en kabelovergang fra Kufatec from 10 til 11 pin, som da ivaretar lykejusteringen eller så, og dermed så jeg for meg at Halogen-linselykter med ettermontert kit hadde vært kurrant nok. Men jeg tror kablene er nevnt som utgått hos Kufatec, og jeg finner heller ikke frontlyktene osv som du nevner selv. Til syvende og sist er det vel fort like greit å spytte i 10 000kr ekstra for bil som kommer med xenon og grøftelys fra fabrikk muligens... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2016 Det ligger to sett med adapterkabler til salgs på Ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2016 Men hva blir den tekniske løsningen egentlig? For det er jo et utgangspunkt i originale med bi-xenon, eller linselykter man kan oppgradere med xenon ekvivalent pære. Det er jo primært xenon kjørelys jeg savner, så jeg er usikker på hva som er det enkleste DERSOM man skulle bygge om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2016 Skal du ha xenon i nærlysene så må du ha lyktespylere og automatisk høydejustering. Dessuten må lyktene være godkjent med xenon pga lysbildet. Tror også at linselykter for xenon er kun med fjernlys eller så er de bi-xenon som da har den porten som lager nærlysbilet. Det enkleste er å kjøpe orginalt i deler og bygge om til Bi-xenon, men det er IKKE billig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2016 For å si det slik, det er ikke mer ulovlig å montere ordentlige lykter med adapterkabler, enn det er å montere Depo-lykter med xenonkit, men på den annen side så er det ikke sikkert at øvrigheta merker det om du har de ordentlige lyktene på plass, om du skulle bli stoppet i en tilfeldig kontroll langs landeveien. Det som nok er ganske sikkert er at du får et bedre lys med originale lykter enn hva du gjør med xenonkit i halogenlykter. Til syvende og sist kommer det vel mest an på hvor mange KR du har lyst til å bruke på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2016 Enig med deg der Per. En halogenlykt med åpen reflektor er ikke hva jeg sikter til. Det ser litt rart ut. På ebay er det ettermarked lykter med linser i to varianter: en for halogen pære og en for BI-xenon inkl CE merking. Med typisk HID kit og slik overgangskabel, hva er enkleste å bygge sammen for xenon i nærlys? Og hva konkret sikrer man seg med denne kabelen, justeringen? Håper det klargjør litt bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2016 Denne overgangskabelen som jeg linket til tidligere er for originale xenonlykter til bil med halogenlykter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...