DIY Servicekit(?) - VW Golf IV (4)

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! :)

Jeg må få unnagjort en service på Golfen i nær framtid og i den forbindelse så trenger jeg litt hjelp til hva jeg burde kjøpe. Bilen har gått 190kkm så jeg gjør bare jobben selv. Uansett, jeg har sett på denne pakken (+Haldexolje / filter) hos bildeler som virker helt ok for min del, men har den alt jeg trenger? Oljefilternøkkelen til Haldexen ligger også i kurven. :) Vi har jo også minimalt med rabatter hos denne butikken (5%), finnes det plasser jeg kan få dette billigere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en kurant pakke. Tror kanskje du sparer litt på å handle løst hos andre forhandlere. Hvertfall før frakt.

Eneste jeg tenker den savner er nytt dieselfilter, avhengig av hvor gammelt det er.

Samt ny skive/pakning til bunnplugg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får undersøke litt til rundt om.

Dieselfilter følger med i pakken. ;)

Der sier du noe! Pakning til bunnpluggen må jeg få tak i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk mister-auto.no, pleier å være ganske mye billigere enn bildeler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakka er ganske super - Brukte tilsvarende pakke på faderns 2.0TDI.

1300kr er ingen upris.. Her er det tross alt snakk om olje til hele motoren, pollenfilter, innsugsfilter, oljefilter og dieselfilter... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakka er ganske super - Brukte tilsvarende pakke på faderns 2.0TDI.

1300kr er ingen upris.. Her er det tross alt snakk om olje til hele motoren, pollenfilter, innsugsfilter, oljefilter og dieselfilter... ;)

Høres bra ut!

Sant nok. Må kjøpe med én liter ekstra da motoren skal ha 4,5l olje pluss 0,5l i filteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo 5 liter inkludert? :)

Én fireliter og én enliter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det det. :) Må ha plingset :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket hos MECA? Har 44% på olje der gjennom klubben + bra rabatter på resten. Jeg synes det kanskje virket noe stivt hos Bildeler. Betalte snaue 900,- for 5 liter olje, oljefilter, 2m 35mm² jordingskabel og 4 tilhørende kabelsko der på mandag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket hos MECA? Har 44% på olje der gjennom klubben + bra rabatter på resten. Jeg synes det kanskje virket noe stivt hos Bildeler. Betalte snaue 900,- for 5 liter olje, oljefilter, 2m 35mm² jordingskabel og 4 tilhørende kabelsko der på mandag.

Nei, det har jeg ikke. Må jeg inn i en fysisk butikk da? For de har vel ingen nettbutikk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ingen nettbutikk, nei, så du må innom din lokale MECA.

Kan sjekke priser her, og rabattene finner du på hovedsiden under landsdekkene rabattavtaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.