#51 Skrevet Mai 8, 2016 Ok. Hadde ute løftepumpa bak i tanken for en stund siden.. Men da så jeg egentlig ikke etter noe annet enn selve pumpa og om denne var tett. Klarer man tydelig å se olje nedi tanken om tandempumpa er gåen? I de tilfellene jeg har sett er det tydelig lag med olje på f.eks pumpa i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 8, 2016 Ok, det hadde jeg virkelig ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 8, 2016 Har du vcds så du kan legge ut feilkoder og dyseverdier her? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 8, 2016 Jepp. Kan se va jeg finner av det jeg har lagra.. Ingen feilkoder nå. Fikser dyseverdiene i morgen etter jobb.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mai 10, 2016 Typiske injectorverdier på tomgang og varm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mai 10, 2016 Feilkode som har vært noen ganger, men nå er det lenge siden. Har bla.a byttet ledningsnett til dysene etter dette Sunday,31,January,2016,22:12:36:46235 VCDS Version: Release 15.7.3 (x64) Running on Windows 10 x64 http://www.Ross-Tech.com Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Control Module Part Number: 03G 906 016 GD HW: 03G 906 016 GD Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9577 Software Coding: 0000071 Work Shop Code: WSC 00130 218 72292 VCID: 6BD58D4D4A316B66B4-803E 1 Fault Found: 000769 - Cylinder 1 P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 241243 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.14 V Inj. Quantity: 2.96 mg/str Temperature: 72.9°C (no units): 0.0 Readiness: 0 0 0 0 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mai 10, 2016 Feilkode på lambda. Ikke vært tilstede etter lambdasonden ble bytta VCID: 6BD58D4D4A316B6698-803E 2 Faults Found: 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2196 - 000 - Signal too High (Rich) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 235206 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1302 /min Speed: 19.0 km/h (no units): 93.0 Temperature: -4.5°C Absolute Pres.: 999.6 mbar Voltage: 0.000 V (no units): 0.00 008759 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2237 - 000 - Pump Current Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 235212 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Mass Air / Rev.: 250.0 mg/str (no units): 0.90 (no units): 8.0 Bin. Bits: 10001001 Readiness: 0 0 0 0 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mai 10, 2016 Denne her jeg fått et par ganger og bilen har gått i nødmodus.. Lenge siden den har vært og... Ser ingen sammenheng mellom den og mine problemer Wednesday,03,February,2016,16:40:35:46235 VCDS Version: Release 15.7.3 (x64) Running on Windows 10 x64 http://www.Ross-Tech.com Address 01: Engine Labels: REDIR FAIL! Control Module Part Number: 03G 906 016 GD HW: 03G 906 016 GD Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9577 Software Coding: 0000071 Work Shop Code: WSC 00130 218 72292 VCID: 6BD58D4D4A316B66B4-803E 1 Fault Found: 000564 - Boost Pressure Regulation P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 241395 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2562 /min Speed: 61.0 km/h Load: 41.6 % Voltage: 13.15 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 1805.4 mbar Absolute Pres.: 2325.6 mbar Readiness: 0 0 0 0 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mai 11, 2016 Da er kam, løftere, bolter og pakning til kam bestilt. Registerreimsett og nødvendig spesialverktøy til å låse kam, strammer og veiv og spesialbolter til å sette fronten i servicemodus(Takk ebay) Etter en 54 minutt lang video med en russer på youtube skjønte jeg endelig hvordan veiv og kam skal times mot hverandre.. Kjempe enkelt jo Da er det bare jobben igjen. Takk for all nyttig hjelp, verdt hver ei krone i medlemskapet;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mai 11, 2016 (endret) Min erfaring fra privat og jobb er at mange har blitt brent å uorginale deler. Snakket også med en kar på motorverksted det vi sender topper etc og også der hadde de måttet skifte flere ganger. De brukte helst orginale deler hvis kunden betalte for det, men han holdt seg uansett langt unna uorginale løftere da han mener det kanskje er årsaken til at det slites såpass fort igjen(og disse uorg leverer de selv!). Ren kam koster rundt 9 hos møller. Husker ikke løfterene men lurer på om det er rundt 2500. Det som er kjedelig er at slike deler er det lite/ingen klubbrabatt på. Sent from my iPhone using Tapatalk PS: Har fått pris hos Møller, Jan! 11 tusen for kammen.... 19500 tilsammen for kam, løftere, lager, kamakselpakning og bolter.. Morsom de folka der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Mai 12, 2016 Myturbodiesel.com har meget gode guider med masse bilder der alle steg er forklart både for reg.reim skift og kam. Koster 10$ for full tilgang, men det er det verdt Sent fra min D5503 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Mai 16, 2016 Jepp, har på youtube sett videoen som omhandler kamakselskift av myturbodiesel.. Nyttig side! Får vurdere medlemskap der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Mai 27, 2016 Hei. Har nå skiftet kamaksel og registerreim med tilbehør. Ble ikke noe bedre, samme tullete bilen. Men i det jeg hadde alt oppe så jeg på toppen av dysene en pikk som så veldig blankslitt ut. Tenkte ikke på å ta bilde av de. Fordypninga var større enn de på bildet. Ser de har disse med i rep settet til dysene. Noen som har vært borti det samme før og eventuelt vet hvordan man bytter de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Mai 28, 2016 Ser ut som dette. Tydelig forskjell fra ny dyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Juni 1, 2016 Oppdatering. Disse pikkene er bare å trekke rett opp Bestilt rep sett med o-ringer og hele sulamitten. Den nederste O-ringen så ikke så særlig bra ut egentlig Mulig det er det som har vært problemet hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Juni 19, 2016 Ny oppdatering. Fikk tak i noen brukte dyser billig og byttet O-ringene på de og har montert i hop. Bilen starter og går nå som et skudd. Sannsynligvis har det vært en av disse tingene som har vært problemet hele tiden. Har litt fjusk igjen, mulig at en av dysene ikke står riktig montert da en kun har 0,8 mm avvik på plasseringen av disse. eller at jeg har klart å snurre på en O-ring. Sier meg rimelig fornøyd nå og takker for all hjelp. Lært utrolig mye på denne tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Juni 19, 2016 Bytta og de pikkene jeg prata om på dysene pluss justeringsskruene som står i vippearmen til dysene. Og de forbanna dyre strekkboltene rundt omkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...