Er denne kammen løsningen på mine problemer?

Anbefalte innlegg

Ok. Hadde ute løftepumpa bak i tanken for en stund siden.. Men da så jeg egentlig ikke etter noe annet enn selve pumpa og om denne var tett. Klarer man tydelig å se olje nedi tanken om tandempumpa er gåen?

 

I de tilfellene jeg har sett er det tydelig lag med olje på f.eks pumpa i tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det hadde jeg virkelig ikke... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vcds så du kan legge ut feilkoder og dyseverdier her?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Kan se va jeg finner av det jeg har lagra.. Ingen feilkoder nå.

Fikser dyseverdiene i morgen etter jobb.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typiske injectorverdier på tomgang og varm motor.

 

 

injector 1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkode som har vært noen ganger, men nå er det lenge siden. Har bla.a byttet ledningsnett til dysene etter dette

 

 

 

 

 

Sunday,31,January,2016,22:12:36:46235

VCDS Version: Release 15.7.3 (x64) Running on Windows 10 x64

http://www.Ross-Tech.com

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 03G 906 016 GD HW: 03G 906 016 GD

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9577

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 00130 218 72292

VCID: 6BD58D4D4A316B66B4-803E

1 Fault Found:

 

000769 - Cylinder 1

P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 241243 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 882 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.14 V

Inj. Quantity: 2.96 mg/str

Temperature: 72.9°C

(no units): 0.0

 

 

Readiness: 0 0 0 0 0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkode på lambda. Ikke vært tilstede etter lambdasonden ble bytta

 

 

 

 

 

 

 

VCID: 6BD58D4D4A316B6698-803E

 

2 Faults Found:

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P2196 - 000 - Signal too High (Rich) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 235206 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 1302 /min

Speed: 19.0 km/h

(no units): 93.0

Temperature: -4.5°C

Absolute Pres.: 999.6 mbar

Voltage: 0.000 V

(no units): 0.00

 

008759 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P2237 - 000 - Pump Current Open Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 235212 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 882 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Mass Air / Rev.: 250.0 mg/str

(no units): 0.90

(no units): 8.0

Bin. Bits: 10001001

 

Readiness: 0 0 0 0 0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne her jeg fått et par ganger og bilen har gått i nødmodus.. Lenge siden den har vært og... Ser ingen sammenheng mellom den og mine problemer

 

 

 

 

 

 

Wednesday,03,February,2016,16:40:35:46235

VCDS Version: Release 15.7.3 (x64) Running on Windows 10 x64

http://www.Ross-Tech.com

 

Address 01: Engine Labels: REDIR FAIL!

Control Module Part Number: 03G 906 016 GD HW: 03G 906 016 GD

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9577

Software Coding: 0000071

Work Shop Code: WSC 00130 218 72292

VCID: 6BD58D4D4A316B66B4-803E

1 Fault Found:

 

000564 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 241395 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 2562 /min

Speed: 61.0 km/h

Load: 41.6 %

Voltage: 13.15 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 1805.4 mbar

Absolute Pres.: 2325.6 mbar

 

 

Readiness: 0 0 0 0 0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kam, løftere, bolter og pakning til kam bestilt.

Registerreimsett og nødvendig spesialverktøy til å låse kam, strammer og veiv og spesialbolter til å sette fronten i servicemodus(Takk ebay)

 

Etter en 54 minutt lang video med en russer på youtube skjønte jeg endelig hvordan veiv og kam skal times mot hverandre.. Kjempe enkelt jo :)

 

Da er det bare jobben igjen.

 

Takk for all nyttig hjelp, verdt hver ei krone i medlemskapet;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring fra privat og jobb er at mange har blitt brent å uorginale deler. Snakket også med en kar på motorverksted det vi sender topper etc og også der hadde de måttet skifte flere ganger. De brukte helst orginale deler hvis kunden betalte for det, men han holdt seg uansett langt unna uorginale løftere da han mener det kanskje er årsaken til at det slites såpass fort igjen(og disse uorg leverer de selv!). Ren kam koster rundt 9 hos møller. Husker ikke løfterene men lurer på om det er rundt 2500. Det som er kjedelig er at slike deler er det lite/ingen klubbrabatt på.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

PS: Har fått pris hos Møller, Jan! 11 tusen for kammen.... 19500 tilsammen for kam, løftere, lager, kamakselpakning og bolter..

 

Morsom de folka der : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myturbodiesel.com har meget gode guider med masse bilder der alle steg er forklart både for reg.reim skift og kam. Koster 10$ for full tilgang, men det er det verdt :)

 

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har på youtube sett videoen som omhandler kamakselskift av myturbodiesel.. Nyttig side! Får vurdere medlemskap der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har nå skiftet kamaksel og registerreim med tilbehør.

Ble ikke noe bedre, samme tullete bilen.

 

Men i det jeg hadde alt oppe så jeg på toppen av dysene en pikk som så veldig blankslitt ut. Tenkte ikke på å ta bilde av de.

 

Fordypninga var større enn de på bildet. Ser de har disse med i rep settet til dysene.

Noen som har vært borti det samme før og eventuelt vet hvordan man bytter de?

 

a>

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som dette. Tydelig forskjell fra ny dyse.

 

 

Screenshot_20160528-165737.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering.

 

 

Disse pikkene er bare å trekke rett opp :)

 

Bestilt rep sett med o-ringer og hele sulamitten. Den nederste O-ringen så ikke så særlig bra ut egentlig :)

Mulig det er det som har vært problemet hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny oppdatering.

 

Fikk tak i noen brukte dyser billig og byttet O-ringene på de og har montert i hop.

Bilen starter og går nå som et skudd. Sannsynligvis har det vært en av disse tingene som har vært problemet hele tiden.

Har litt fjusk igjen, mulig at en av dysene ikke står riktig montert da en kun har 0,8 mm avvik på plasseringen av disse. eller at jeg har klart å snurre på en O-ring.

 

Sier meg rimelig fornøyd nå og takker for all hjelp. Lært utrolig mye på denne tiden : smil ::glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta og de pikkene jeg prata om på dysene pluss justeringsskruene som står i vippearmen til dysene.

 

Og de forbanna dyre strekkboltene rundt omkring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.