Får ikke turtelleren til å virker på RS4 b5 2.5 20vT med Autronic SM4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med at turtelleren ikke virker på RS4 b5 min med autronic SM4.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for at den skal virke, mulig og hente signal fra COP coilene osv?: klø :

Setter stor pris på all tips jeg kan få (litt stressa for å rekke Våler treffet) ::P

Takk på forhånd! :)

20160219_164128.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel egen rpm output på sprutet?

Hva skjer hvis du kjører det signalet rett i instrumentet?

http://www.buckeyestangs.com/drew/tech/audi/b5_instrument_cluster_pinout/

Jeg er litt på tynn is her nå, så mulig jeg tar feil.. Skriv hvertfall hva løsningen blir da :)

Jeg bruker pin 11 fra blå kontakt og kobler den inn på pin 12 som er satt opp for Tacho utgang.

På pin 11 fra instumentet så måler jeg 7-7.5v og på sprutet så kan jeg trigge signal ved å jorde eller sende ut spennig, men det skjer ingenting..

Koblet på AutoMeter turteller og den virker som den skal.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her som har peiling på hva jeg kan gjøre for og få turtelleren til å virke? 😕

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her som har peiling på hva jeg kan gjøre for og få turtelleren til å virke? 😕

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Er blå pin 11 ja om du kjører motronic iallefall. Men kan vær forskjell på årsmodell. Hvilken årsmodell er din? Har masse papirer med forskjellige pin kombinasjoner med tanke på årsmod. (dette pga jeg har a6 instumentpanel i min 95 mod b5, så ALT er loddet om på..) Kan ta meg en kikk gjennom papirene. Om ikke, så kan jeg jo dobbeltsjekke i elsawin når rs4 blir plotta inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd de forskjellige ms innstillingene på tacho utgangen? Er vel 1 og 0,5 ms.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er blå pin 11 ja om du kjører motronic iallefall. Men kan vær forskjell på årsmodell. Hvilken årsmodell er din? Har masse papirer med forskjellige pin kombinasjoner med tanke på årsmod. (dette pga jeg har a6 instumentpanel i min 95 mod b5, så ALT er loddet om på..) Kan ta meg en kikk gjennom papirene. Om ikke, så kan jeg jo dobbeltsjekke i elsawin når rs4 blir plotta inn :)

Bilen min er 2001mod rs4.

Ja det er pin 11 jeg bruker inn på pin 12 på instrumentet.

Jeg har målt på bilen til broder 2000-2001mod a4 b5 1.8tq. RPM signal ledningen på ECU sender 6.5v til instrument til pin 12.

Autronic sender 9.0v ut fra ECU pin 11.. Hvordan kan jeg senke ned spenningen til 6.5v og vil det funke? : klø :

Har du prøvd de forskjellige ms innstillingene på tacho utgangen? Er vel 1 og 0,5 ms.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja har prøvd og ende fra 0.5 til 1 men det skjer ingenting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.