#1 Skrevet Mai 10, 2016 (endret) Heisann Har holdt på en stund uten å bli skikkelig klokpå Hva som kan være årsaken for at Høytallerene ikke spiller. Hendelsesforløp. Det startet med at samtlige høytalere datt ut og fant kontakt igjen sporadisk. La spesielt merke til at det ikke var lyd om morgenene når det var fuktigt i været. Lyden kom tilbake etter at bilen var blitt temperert. Dette foregikk i noen måneder. Men så forsvant lyden hele tiden. Så når er det liv i spiller men ingen av høytalerene får strøm. Forsøkt feilsøking til nå. Målt strøm ut av spiller. Måler vanlig volt spenning frem til et filter som er hjemmemekket. Det går da over til mV. Måler da noen mV ut fra her. Dette skal da være normalt etter eg snakket med en elektro kyndig person på Aibel. Etterpå går det da gjennom bilen. Fikk tips om å sjekke høytallere om at de ikke hadde rustet. Målte 0mV inn til høytallere. Testet funksjon til høytallere med 1,5V batteri. Det var da bevegelse i høytallere. Så da er de ikke rustet og låst seg. Målte inn på forsterker som ligger bak. fikk ikke noe bra måling da. Men usikker på om apparatet var oppe og gikk når eg sjekket siden det kom noen merkelige tall. 0,05mv for eksempel ogs andre ting.. Prøvde å jorda ekstra også uten hell. Noen med feilsøkings tips etc? Har sjekket sikringer. Så hele ut. Noen som har ledningsnett oversikt og eller sikrings oversikt på engelsk/norks slik at eg kan sjekke igjen. (min er på tysk) Planen er å teste med annen forsterker. dersom det ikke går så får eg prøve med provisorisk strøm og jording og se om det blir noe bra da. Mvh kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2016 Da ordnet dette seg. Feil i ledningsnettet bak spilleren. Det ble byttet til annet ledningsnett med en adapter fra Pioneer Så nå er det liv i spilleren igjen. Den originale delen med filter som dere ser på bildet måtte byttes ut. delenummer hos Pioneer er 970 406 AU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2016 Da ordnet dette seg. Feil i ledningsnettet bak spilleren. Det ble byttet til annet ledningsnett med en adapter fra Pioneer Så nå er det liv i spilleren igjen. Den originale delen med filter som dere ser på bildet måtte byttes ut. delenummer hos Pioneer er 970 406 AU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...