#1 Skrevet Mai 10, 2016 (endret) Hei Bil Audi RS6 C5 kraosseri 2004 modell Følgende feil dukket opp etter bilen hadde stått i ca 1 måned. Viften starter for mer eller mindre full rulle etter 5 sek. Den kjører da med full rulle til eg tar av pol kabelen på batteriet. Viften stopper da opp. Og den starter ikke før tenningen skrus på. Følgende er prøvd Bytte ut vanntemps sensor https://www.flickr.com/photos/surgenor/sets/72157633349662229/detail/ samme feil fremdeles. Byttet ut 219 reelet Stoppet hele bilen når dette ble tatt ut samt samme feil var der fremdeles. Venter nå på tilkomst til bukk for å se om eg kommer til viftekontakt fra undersiden. Da finner eg nok ut om det konstant går strøm til vifte etter tenning er avslått. Får da konkludert om problemet er ledning eller viftemodul. Får da også bekreftet om modulen er på viften eller om den er separat enhet iforhold til viften Har også sjekket sikringer her. Men har kun tysk beskrevet sikring oversikt. Så dersom noen har engelsk/norsk så hjelper det på. Noen med andre tips også som eg kan sjekke? Mvh Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2016 Hva sier ECU at vanntempen er? Noen feilmeldinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2016 Hva sier ECU at vanntempen er? Noen feilmeldinger? VIN: WUAZZZ4B54N900546 License Plate: Address 01: Engine Labels: 077-907-558-BCY.lbl Control Module Part Number: 4D1 907 558 F Component and/or Version: 4.2l V8/5VT G 0001 Software Coding: 0010752 Work Shop Code: WSC 66565 257 00032 VCID: 3167E53CAB1A67B6C1-5120 1 Fault Found: 18080 - Coolant Fan Control 1 P1672 - 004 - Open or Short to Ground - Intermittent Readiness: 0000 0000 vanntemp vist via VAGCOM og dashbord stemmer overens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2016 Da fant eg kontakten og fikk feilsøkt litt i dag.... Dt viser 12-14V inn mot viften hele tiden. Både når bilen går, Når den er skrudd av. Trodde eg kunne konkludere med at det er jordings problem og at det var ledningen som forsårsaket dette. Testet bare for løye kontakten etter eg hadde koblet batteriet ifra og på igjen. Da går forsåvidt viften av..... Men kontakten viste da fremdels 12V. Så kanskje det skal være sånn at det alltids er strøm mot vifta? At eg må bytte vifta md kontroll modulen? Kontakten var koblet til en liten boks som gikk videre opp til hoved vifta. Er dette en egen del som eg kanskje skal bytte eller er den en del av den store hovedvifta? Fikk også konkludert at fronten av bilen må av for å komme til noe mer..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2016 det er forholdsvis enkelt å ta av eller løsne fronten så du kommer til. håper du slipper å ta av hele fronten da,for da må du jo tappe klima anlegget for gass og fylle det etterpå. men trodde det holdt å løsne hele fronten og vippe den litt fram/ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2016 Kikker litt rundt etter ny vifte.... kikker litt etter brukt då for å spare noen kroner... Men er det noen som kunne fortalt meg hvor denne ligger? https://www.ecstuning.com/Audi-RS6--4.2T/Engine/Cooling/Fan/ES370591/ Så kunne eg kanskje prøvd en slik før eg tar ut fronten på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2016 Da er det blitt gjort litt her Først startet eg med å ha bilen inne hos Møller hvor de konstanterte at det var jordingsfeil inne i viften i styreenheten. Så da var det bare til å finne en ny siden møller kunne tilby meg ny fra Tyskland til heile 15800kr..... Så da fant eg vifte på Ebay og uken etterpå var det bare til å skru^^ Før Etter litt puss og lakk Pappen er alltids glad når han får være med og skru litt Fronten måtte løsnes og vippes ut for å få dratt ut viften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2016 Da er det blitt gjort litt her Først startet eg med å ha bilen inne hos Møller hvor de konstanterte at det var jordingsfeil inne i viften i styreenheten. Så da var det bare til å finne en ny siden møller kunne tilby meg ny fra Tyskland til heile 15800kr..... Så da fant eg vifte på Ebay og uken etterpå var det bare til å skru^^ Før Etter litt puss og lakk Pappen er alltids glad når han får være med og skru litt Fronten måtte løsnes og vippes ut for å få dratt ut viften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2016 MEEEEEEEEn det var helt likt etterpå...... Så da gikk eg over til å bytte den separate enheten. Fikk litt hjelp fra Møller for å finne lokasjon på enheten. De mente den var på HS på innsiden av intercooleren. Og jaggu fant me den der Pappen med nok en gang Nede til venstre på dette bildet ligger enheten Slik ser det ut etter intercooleren er tatt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2016 MEEEEEEEEn det var helt likt etterpå...... Så da gikk eg over til å bytte den separate enheten. Fikk litt hjelp fra Møller for å finne lokasjon på enheten. De mente den var på HS på innsiden av intercooleren. Og jaggu fant me den der Pappen med nok en gang Nede til venstre på dette bildet ligger enheten Slik ser det ut etter intercooleren er tatt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2016 Men nok engang var det nederlag...... Møller mener eg har fått dårlig vare fra Ebay.. Så trolig får eg bare stå til med å kjøpe hos dem. For dersom det fremdeles er feil etter bytte av viften så betaler eg ikke varen. Eller er det noen andre guruer som har et tips eg kan prøve? Det er kun 1 av 2 vifter som går. Den lille går ikke mens den store går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 14, 2016 Men nok engang var det nederlag...... Møller mener eg har fått dårlig vare fra Ebay.. Så trolig får eg bare stå til med å kjøpe hos dem. For dersom det fremdeles er feil etter bytte av viften så betaler eg ikke varen. Eller er det noen andre guruer som har et tips eg kan prøve? Det er kun 1 av 2 vifter som går. Den lille går ikke mens den store går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 17, 2016 Da har eg blitt kontaktet mer av Møller etter at eg kontaktet dem og sa at de måtte kjøpe ny vifte på deres garanti at dette var problemet. Siden de hadde feilsøkt og konstantert at det var vifte styreenheten som var feilen. Han har nå målt strøm inn til viften og målt det slik at den tynneste ledningen på stikket (0,5m2 tror eg størrelsen på ledningen var) hadde 12v når bilen gikk og 12v når tenningen var avslått. Dette mente han var feil. For når me målte ledningen etter eg hadde tatt av og på batteri polen så viste den lille ledningen 0v. Den store ledningen på 10m2 hadde 12V konstant hele tiden. Så dette var normalt. Så han hadde da tro på å bytte 219 relet. Men det ble nok ein blindgate. Så nå er plutselig møller litt usikker sjøl. Så dersom noen andre har noen lure ideer så settes det pris på om de luftes siden både eg og Møller står litt på bar bakke akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 22, 2016 Er det noen der ute med en A6 C5 som kunne sjekket følgende for meg? Kontakten finnes under det svarte dekselet med servo beholderen. Om de kunne målt om det er strøm på den lille svarte og røde ledningen når tenningen er av? Siden min har 12V når tenninga er av. Og den går ikke av før eg har koblet batteriet av og på igjen. Formoder det er Ganske likt oppsett på A6 C5 og RS6 C5 selv om det er litt forskjellige vifter. Dersom ein annen med RS6 kunne sjekket så hadde det vært det beste Mvh kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 22, 2016 Kan nok ikke bidra med noen ting, men fikk bare en tanke. Er alt med klima-anlegget ok? Ikke noe der som starter vifta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 23, 2016 Klima-anlegget er det ikke noe gale etter det eg vet om. Men Air conditionen får ikke strøm etter det de sa på et verksted besøk. Men det problemet har vært siden eg kjøpte bilen..... Kan ikke sei at det er noe forskjell på klima-anlegget fra I fjor til I år.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 19, 2016 Hei da var dette problemet løst av super mekaniker Holger på møller bil Haugesund. Han fant ut at det var brudd i styrestrøm ledning som vist i post 11. Han har da lagt ny ledning fra motorstyreenhet til kjølevifte 1(stor) og problemet er borte^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...