#1 Skrevet Mai 12, 2016 Har fått en oljelekkasje på min 2007 A4 med 2,0TDI motor, se vedlagte bilder. Det er såpass at det ligger en liten flekk på bakken hver gang jeg parkerer etter bilen har blitt kjørt varm. Tok av plastdeksler under motor og gjorde reint det verste og kjørte en tur og lot bilen stå litt etterpå før jeg tok bilder. Virker på meg som det kan lekke litt ut fra en slangekobling på høyre side av motor (pass.side), men det er olje på venstre side også. Hva kan dette komme fra? Svakheter ved denne motor hvor det typisk lekker? Til opplysning kan jeg nevne at bilen var inne på verksted for ca 4 år siden og byttet oljepumpe og turbo pluss div etter et havari grunnet defekt oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2016 Oljelekkasje kryper aldri oppover, så du må nok søke lenger opp på motoren. Ta av dekslene på toppen, og se ned på begge sider hvor oljen ligger høyest. Oljen kan bli dratt veldig utover pga vifter. Den slangen som vises, går den til turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2016 Jeg har tatt av dekslet på toppen ja og det var tørt på begge sider helt ned til nesten der hvor slangen sitter. Det jeg stussa litt på var at det ser ut som det er på begge sider av motor og kan ikke se hvor det skal komme fra på motsatt side av denne slangen. Skal sjekke hvor slangen går i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2016 Jeg stusser litt på den slangen. Om den kommer fra trykksiden på oljepumpen så presser det jo på. Det kan være at den lekker rett og slett. Andre siden kan være noe annet. Her er vel en oljekjøler? Et litt mer skudd i mørket er vel om denne bilen har registerreim. Da er det jo simmerringer i forkant som kan lekke, og da kanskje dra seg over på begge side. En god ide er uansett å få vasket motoren fra undersiden. Kjør en tur eller to og inspiser på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2016 Ja jeg vil ta å vaske motoren skikkelig fra undersiden i helga og så kjøre litt og inspisere. Kom ikke under bilen for å se mer i går, men så litt nøyere fra oversiden. På motsatt side av den slangen vi snakker om står jo peilepinnen og det kunne virke som det lakk litt i bunn av denne der hvor røret går inn på motorblokka. Prøvde å skru på dette røret hvor peilepinnen går ned i og det fikk jeg faktisk vridd nesten en hel omdreining til det stoppet. Kan det ha vært lekk her tro..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2016 Har vasket motor underside og kjørt en del nå etterpå. Ser ut som det lekker litt der hvor denne slangen går inn på motorblokken, se bilder. Virker som den går opp til turbo ja, men helt tørt og fint i andre enden. Er det noen pakninger som må byttes eller hva kan gjøres med denne? På andre siden virker det som det lekker litt der hvor peilepinnehylsen går inn på motorblokk. Samme sak her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2016 Er nok oljereturen fra turbo som lekker i koblinga enten i konen eller i unionen inn mot blokk mulig det er en kobbering der som er utslitt prøv å bytt den ringen og stram godt til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2016 Byttet olje for litt over en uke siden, reagerte litt på hvor mye det var der.. Fylte i alle fall på 4 l og ser nå ut som det ikke lekker fra peilepinnesiden lenger Gjenstår å se på oljereturslangen og evnt bytte kobberring der, men virker faktisk som det lekker litt mindre her også etter oljebyttet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...