#1 Skrevet Mai 13, 2016 Hei! Lurte på hvilken motorolje folket anbefaler på en 93 modell Audi s4 AAN? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2016 Denne motoren kan du kjøre på en helt vanlig helsyntetisk 5w-40 evnt 5w-50. Enkelt og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2016 Castrol 10-60 edge Sent fra min SM-G920F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2016 OK, takk for svar. Da tror jeg at jeg bare fortsetter med Statoil olje, tenkte kanskje jeg skulle koste på den noe bedre, men har kanskje ikke så mye for seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2016 Definer bedre..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2016 OK, takk for svar. Da tror jeg at jeg bare fortsetter med Statoil olje, tenkte kanskje jeg skulle koste på den noe bedre, men har kanskje ikke så mye for seg. �� tja, spørs litt hvordan du bruker bilen osv, om den er trimma på noe vis, høy belastning krever en olje som tåler mye temperatur, men som samtidig er skånsom ved kaldstart, jeg bruker mobil1 5/50 rally formula på min S2, som er litt trimma. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2016 Selv kjører jeg Castrol 10-60 sin olje. Den er anbefalt av min tuner, iallefall ved trimming av disse motorene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2016 Vanlig helsyntetisk fra Biltema...... Så rimelig at man kan skifte ofte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 13, 2016 Er original bil. Kjøres pent, men blir en del småkjøring. Pleier å skifte olje og filter høst og vår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 13, 2016 Selv kjører jeg Castrol 10-60 sin olje. Den er anbefalt av min tuner, iallefall ved trimming av disse motorene.. ...som tåler høy temperatur. Jeg har kjørt min ABY-motor på autobahn jevnt med hastigheter opp mot 250 kmh, og aldri har jeg sett oljetemperaturen over 110-115 grader. Jeg tviler på at noen her i Norge, såfremt de ikke bedriver konstant banekjøring i 35 varmegrader, kommer opp i høyere oljetemperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 14, 2016 ...som tåler høy temperatur. Jeg har kjørt min ABY-motor på autobahn jevnt med hastigheter opp mot 250 kmh, og aldri har jeg sett oljetemperaturen over 110-115 grader. Jeg tviler på at noen her i Norge, såfremt de ikke bedriver konstant banekjøring i 35 varmegrader, kommer opp i høyere oljetemperatur. Hadde 130 grader etter 2 runder på isbane i vinter, så det er 0 problemer å få oljetempen høy. Bruker 1 stk 19 raders oljekjøler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 14, 2016 Aldri vært mer fornøyd med olje som castrol 10-60 edge. Både på 10v og 20v. Nydelig olje. Har fjernet både oljeforbruk og tikking på flere av mine motorer. Maler som katter. Og den tåler juling! Sent fra min SM-G920F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...