#1 Skrevet Mai 13, 2016 Hei Nå har det dukket opp et problem med min golf gti 16v pl motor. Når jeg starter opp så går den helt fint på tomgang og jeg kan kjøre normalt av gårde men når jeg skal gi på så er den blitt lat. Noen ganger så går den normalt også. Jeg lot bilen stå på tomgang en god stund og da hørte jeg at begge bensinpumpene begynte å gå lettere og lettere helt til bilen stoppet. Akkurat som om den går tom for bensin men det er full tank. Jeg har tatt av bensinfilteret og visuelt sjekket det og ingen grums kom ut med bensinen som var igjen i filteret og filteret er helt rent når jeg ser inn i det. Begge bensinpumpene og filteret er nytt. Er det noen her inne som veit hva som kan være problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2016 Hva mener du med lat? Går den rent og pent når du gir på, bare dårligere? Eller holder den igjen, nøler og smeller litt i eksos og luftfilterboks? Sjekket at "tallerkene" i bensinmengdefordeleren går lett og fint? Denne har jo stått ei god stund nå, så ikke uvanlig at denne setter seg litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2016 Var ute og sjekket litt på den tallerken nå. Den går kanskje litt tungt oppover men den "detter" ned igjen lett. hvor lett skal den gå oppover. veldig lett som ingen motstand eller skal den henge litt igjen? Det er respons med en gang jeg gir gass men den går tregt oppover i turtall. kan filme litt etterpå og legge ut her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2016 (endret) Da har jeg kjørt en liten tur og filma. Etter at jeg beveget den tallerken opp og ned flere ganger i sta så syntes jeg at den ble enda verre enn det den var. På filmen så gir jeg flatt jern ut på Motorveien og holder flatt igjennom alle girene og når jeg kommer opp til 5 gir så girer jeg ned til 4 for å akselere Edit: Tok opp fordelerlokket nå og der var det en del irr på polene. så da skal jeg kjøpe ny rotor og fordelerlokk så kan det hende at det er der problemet er. http://vid582.photobucket.com/albums/ss262/oddbjorn_2009/IMG_1548_zpslksmiwla.mp4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2016 I midten av bensinmengdefordeleren sitter det et stempel. Dette beveger seg opp og ned sammen med at luftmengdespjeldet beveger seg opp og ned. K-Jetronic samt KE- og KA-Jetronic justerer blandingsforholdet ved (se bort fra lambdaregulering) ved å øke mottrykket på dette stempelet - det såkalte styretrykket (KE-Jetronic har ikke oppvarmingsregulator, men systemet er likt). Lavt styretrykk = fet blanding, høyt styretrykk = mager blanding. Når styretrykket er høyt, ca 3,6 bar +/- 0,2 bar, vil målespjeldet gå tyngre oppover - noe som er helt normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2016 Hvis du skal bytte fordeler lokk, så hadde jeg og vurdert å bytte alle pluggledningene samtidig. Edit: Tok opp fordelerlokket nå og der var det en del irr på polene. så da skal jeg kjøpe ny rotor og fordelerlokk så kan det hende at det er der problemet er. http://vid582.photobucket.com/albums/ss262/oddbjorn_2009/IMG_1548_zpslksmiwla.mp4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2016 Pluggledningene er nye. Jeg hadde noen røde som jeg ikke syntes passer inn så da kjøpte jeg noen svarte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2016 Har du di røde enda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2016 Det tror jeg. Jeg kan se etter i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...