#1 Skrevet Mai 13, 2016 Hei, sliter med litt hjullagerlyd på min 2013 A6 313 diesel, kjøpte bilen ifjor med garanti selvfølgelig, har nå rulla 64.000km, så vil dere si at bytte av hjullager er garantisak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2016 Normalt dekkes ikke slitedeler av garanti. Så kan man kan si at et hjullager skal vare vesentlig lengre enn 64 tusen men det er det nødvendigvis ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2016 Normalt dekkes ikke slitedeler av garanti. Så kan man kan si at et hjullager skal vare vesentlig lengre enn 64 tusen men det er det nødvendigvis ikke. det var det jeg også tenkte, motor er jo slitedel, men skal jo vare lengre enn 60 tusen, en ting er garanti, en annen tinger forventet levetid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2016 Så lenge du har fabrikkgaranti på bilen så løser det seg helt bra Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2016 Hei, sliter med litt hjullagerlyd på min 2013 A6 313 diesel, kjøpte bilen ifjor med garanti selvfølgelig, har nå rulla 64.000km, så vil dere si at bytte av hjullager er garantisak? Hjullager skal normalt dekkes av nybilgarantien! Forbrukerrådets bilgarantiguide: http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2016/01/Bilgarantiguiden_4.0_2016_Stor_140116_2.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2016 Så lenge du har fabrikkgaranti på bilen så løser det seg helt bra Sent from my iPhone using Tapatalk har vel ikke det, men det bør løse seg uansett, kjøpe så dyr bil, da må service og garanti være upåklagelig: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2016 har vel ikke det, men det bør løse seg uansett, kjøpe så dyr bil, da må service og garanti være upåklagelig: rolleyes Spørs vell hvor du kjøpte den da Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2016 Spørs vell hvor du kjøpte den da Sent from my iPhone using Tapatalk mohagen bil for nøyaktg 1 år siden, virka som seriøse og ordentlige folk, skal ta kontakt over langhelga å høre, jeg har en tedends til å karre meg kraftig opp i slike tilfeller da jeg er veldig vant til å møte motstand:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2016 Har hatt reklamasjoner mot de før og hadde samme inntrykket som deg at dette er en seriøs bilbutikk så det ordner seg nok bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2016 snakka med selger idag, å han lo meg rett oppi trynet, hyggelig type, å dette ble desverre som forventa: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2016 Henviste du til forbrukerrådes guide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2016 Er det en importbil? 3år gammel norsk bil har da vel 5år/100.00km nybilgaranti (om man ikke krysser av for 5år/150.000km for noen kr ekstra), da skjønner jeg ikke reaksjonen til denne sjappa!?! Send mail til kunderservice på moller no, og sjekk med dem sentralt! http://www.audi.no/no/web/no/kundeinformasjon/garanti.html Sitat/ Garantien dekker ikke direkte slitasjedeler, dvs. enhver naturlig reduksjon av bilens funksjonalitet eller verdi som følge av bruk, som ikke skyldes mangler i materiale og produksjon. /Sitat slutt Jeg vil si at et hjullager ryker så tidlig, er unormal reduksjon av bilen funksjonalitet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2016 Alle vagbiler solgt nye i Norge etter 1/1-2011 har 5 års garanti/100 000. Hjullager er noe som dekkes på garanti hos Møller, men vet det er flere bilmerker som anser hjullager, foringer etc som slitedeler og at det ikke går under garanti. Hva står det i kontrakten din? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 19, 2016 Jeg har hatt 2 stk 2013 Audi A6 Allroad 313 med hjullager lyd fremme. Fikk time hos Audi for sjekk av lager gratis uten spørsmål men hadde 5år/100Km garanti på begge, den ene på 54000km og den andre på 35000 km i høst. Snakket med kundebehandler og påpekte at det var rart det kan bli slitt på 35000 km og han sa da at det er produksjonsfeil på fremre hjullager på en del av de første A6'ene, så de kan ryke fort. Som kundebehandler sa at hvis bilen var gått 120' ++ så ville ikke garanti dekke det fordi det var utenfor "normal" slitasje. Fikk oppdatert MMI gratis og et par updates gjort uten kost så var god kundeservice på dette. Men ingen av lagrene på bilene mine var slitt, så ble ikke byttet. Mener forsatt at det er noe ulyd fremme (typisk rummlig når en slipper gassen litt), føles veldig som slitt hjullager men audi kunne ikke finne noe etter full sjekk på bukk og testkjøring. De mente det var uballanse/vinterdekk som gjorde dette, men har samme lyden nå med sommerdekk så skal ha en sjekk av annet verksted i sommer for sikkerhetsskyld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 19, 2016 Alle vagbiler solgt nye i Norge etter 1/1-2011 har 5 års garanti/100 000. Hjullager er noe som dekkes på garanti hos Møller, men vet det er flere bilmerker som anser hjullager, foringer etc som slitedeler og at det ikke går under garanti. Hva står det i kontrakten din? Sent from my iPhone using Tapatalk jeg må lete den frem å se, litt usikker på hva som står: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 19, 2016 Jeg har hatt 2 stk 2013 Audi A6 Allroad 313 med hjullager lyd fremme. Fikk time hos Audi for sjekk av lager gratis uten spørsmål men hadde 5år/100Km garanti på begge, den ene på 54000km og den andre på 35000 km i høst. Snakket med kundebehandler og påpekte at det var rart det kan bli slitt på 35000 km og han sa da at det er produksjonsfeil på fremre hjullager på en del av de første A6'ene, så de kan ryke fort. Som kundebehandler sa at hvis bilen var gått 120' ++ så ville ikke garanti dekke det fordi det var utenfor "normal" slitasje. Fikk oppdatert MMI gratis og et par updates gjort uten kost så var god kundeservice på dette. Men ingen av lagrene på bilene mine var slitt, så ble ikke byttet. Mener forsatt at det er noe ulyd fremme (typisk rummlig når en slipper gassen litt), føles veldig som slitt hjullager men audi kunne ikke finne noe etter full sjekk på bukk og testkjøring. De mente det var uballanse/vinterdekk som gjorde dette, men har samme lyden nå med sommerdekk så skal ha en sjekk av annet verksted i sommer for sikkerhetsskyld. såpass, takk for fin info, da skal jeg ringe på nytt til Audi, jeg har kjørt på andre biler med defekt hjullager, men synes egentlig ikke dette minner så mye om hjullager, men jeg kan heller ikke skjønne hva annet det kan være?..skal ta å få en mekaniker til å kjøre bilen en tur så får man hørt fra han hva han sier.takker for innlegget ditt:)snakka med Audi nå, ingen garanti, bilen er en bruktimport, å pris på bytte av hjullager kom på 7630.- haha.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2016 joda, det står i kontrakten at det er garanti i 5 år eller 100 tusen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 19, 2016 joda, det står i kontrakten at det er garanti i 5 år eller 100 tusen. Kjør hardt Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 20, 2016 Kjør hardt Sent from my iPhone using Tapatalk det stemmer:)har hatt kontakt med NAF nettopp, å dem sier at om det jeg sier er sannt er dette en rimelig klar sak, jeg ble bedt om å sende en mail til forhandler,det har jeg gjort så har nå fått troa på at dette ordner seg, nå som NAF stilte seg på min side så soleklart:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 1, 2016 da har jeg hatt forhandler på tråden igjen, denne gangen ba jeg om å få snakke med daglig leder, så etter en hyggelig prat med han skulle dem dekke bytte av hjullager, meget bra at dem tok dette på seg, all honør for det, jeg måtte bare arbeide litt for det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 2, 2016 Hjelper å stå på kravene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 2, 2016 Så bra at du fikk løst det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 2, 2016 morsomt at jeg ikke fant koppen til tyveriboltene igå kveld, rett å slett ingen måte for audi å vite hvilke type bolt det er da det finnes et 60 tall forskjellige type bolter, men et annet verksted hadde flere slike kopper så det løste seg 30 min før bilen skulle på verksted, deilig med nytt lager på vertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 10, 2016 Kjedelig. Hadde de vært litt service minda hadde de nok tatt en kikk på bolten å kommet med kofferten som hadde settet med samme serie og prøvd seg frem til riktig nummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...