Anbefalte innlegg

Pen S6 selges billig:

20160514_181011.jpg

 

Planen er å fikse feil, vente til juli og EU godkjenne denne på nytt (frist utgangen av nov 2016). Men prøver og se om det er noen som vil ha denne billigere nå.

 

Ble sist EU godkjent i juni 2015 (forsinket).

 

Over gjennomsnittet pen utgave med masse utstyr:

  • AC og takluke
  • 3-eiket sportsratt
  • Elektriske sportsseter i stoff med memory, også varme som fungerer.
  • BOSE-anlegg med CD-skifter
  • Fartsholder
  • Orginalt Westfalia tilhengerfeste
  • Baggasjeromstrekk og opprullbar lastsikringsnett
  • Spoiler med bremselys på bakluke
  • Automatgir

 

Av uorginale oppgraderinger har den 1,8T coilsett slik at man slipper feil med de orginale tenningsmodulene og coilene. Den har også defa motorvarmer med uttak for kupevarmer inni. Videre er den senket og ser bra ut. Det er ikke skrevet noe om senk i vognkort, men har tidligere gått gjennom EU da folk som ikke kjenner bilene kan forveksle dette med orginalt sportsunderstell.

 

Jeg har nettopp skiftet komplett register (med bildedokumentasjon). Så den har ny vannpumpe, strammehjul, veivbolt, registerrem og multirem. Mange av disse har sprekk i eksosmanifolden, denne er helt tett og fin. Den har også nytt kupefilter. Kupevifte tok kvelden, så den er skiftet ut med en jeg hadde liggende som var ny for få år siden, som forebyggende vedlikehold ble også akslene til vindusviskermekanismen demontert og smurt opp (vanlig feil at disse kan bli trege og lage lyd).

 

Lite riper, bulker og rust på denne. Generelt pen å se på. Langt mellom såpass fine i karosseriet.

 

Automaten girer silkemykt og kontant, det er helt tydelig at bilen har levd et pent og godt liv. Alternativt så kan kassa ha vært overhalt, da jeg aldri har vært borti en C4 automatkasse som virker like lite slitt som denne. En enkel test er på varm olje på flatmark å øke farten veldig pent og la den gire fra 3. til 4. Hvis kasse eller converter er slitt vil den "slure" og bruke litt tid på å gå ned i turtall og i inngrep i 4. gir. Er den ekstra slitt vil den til og med ruse opp litt før turtallet senkes. Denne kassa girer meget kontant og rykkefritt opp i 4.

 

Kjente feil:

  • Våt støtdemper bak.
  • Trege håndbrekkvaiere (skiver bak er blanke og fine, så bakbremser fungerer fint, calippere ble overhalt for et år siden, men pga trege vaiere så har jeg brukt brekket lite. Dermed ruster vaiere fast.)
  • Feilkode på tomgangsmotor. Konsekvensen er at motor går veldig lavt på tomgang når varm. Jeg har derfor tatt av stikket til tomgangsmotor og da fungerer tomgangen helt fin på varm motor, men er litt lav de første 10-sekundene etter start).
  • Et lite hull i førersetet på den vanlige plassen.
  • Knekt antenne på taket.
  • Litt slakk i camberstag i bakstilling.
  • Noen lakksår helt nederst på dørene, men en av de penere utgavene jeg har sett. Et par av gumilistene er ikke helt perfekte.
  • AC har sluttet å kjøle, men el vifte slår inn og kompressor slår inn.
  • Noe slitasje på fører stol, en revne som er ca 1 cm bred og 10cm lang.
  • Automatindikator og utentempensoer mangler belysning.

 

Siden motoren har levd med automatkasse og motorvarmer virker den lite slitt. Går meget pent og lader fullt trykk ut på hele turtallsregisteret.

 

Kmstand er 309, men dette bærer den ikke preg av.

 

Bilen selges med orginale S6 felger på rufsete vinterdekk (greie nok men kun 3 er like). Hjulene på bildet er lånt og jeg får ikke rikket eier til å selge dem, så de kan følge bilen. :o

 

Årsavgift er betalt og inkludert i prisen. Selges kr 23.000,- Kan være åpen for bud eller bytte i noe annet som åpenbart har større salgsverdi, men forbeholder meg også retten til å holde på prisen da dette er et over gjennomsnitts bra eksemplar.

 

Kan også selges inkludert det aller meste (6-trinns 01E +++) for å bygge manuell, i såfall kr 29.000,- Denne fortjener ikke å bli bygget om, da automaten både kler bilen og fungerer veldig fint.

 

Alt i alt en nydelig, sprek og komfortabel familieracer som kommer seg frem overalt på vinteren. Kjøp nå, før den strammes opp og går på Finn.

20160514_180907.jpg

20160514_180956.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Dette var interessant, sender du meg tlf nr ditt på pm? 99728405

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Dette var interessant, sender du meg tlf nr ditt på pm? 99728405

 

Det er ikke hemmelig, finnes på 1881 :)

95786745

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.