#1 Skrevet Juni 19, 2005 Hva slags 17"-hjul får jeg på Caravellen min? Det er en lang type syncro (70X1C-1 i vognkortet). Jeg har aksellast på 1520/1460kg foran/bak, lastekode 99, min innpress 35mm og 205/65-15 dekkdimensjon. Må jeg ha forsterkede felger? Hvor alvorlig er det å ha for lav lastekode? Og hva betyr min innpress 35mm. Er det ok med 42mm, eller blir det "feil vei"? Tuninggutta putter 235/45-17 på 8x17" felger, men jeg sliter med å få tak på lastekode høyere enn 94 på disse. Har lurt på å bruke Momo GT2 felgene fra V8'en som har 42mm innpress. mvh, Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2005 Hva slags 17"-hjul får jeg på Caravellen min? Det er en lang type syncro (70X1C-1 i vognkortet).Jeg har aksellast på 1520/1460kg foran/bak, lastekode 99, min innpress 35mm og 205/65-15 dekkdimensjon. Må jeg ha forsterkede felger? Hvor alvorlig er det å ha for lav lastekode? Og hva betyr min innpress 35mm. Er det ok med 42mm, eller blir det "feil vei"? Tuninggutta putter 235/45-17 på 8x17" felger, men jeg sliter med å få tak på lastekode høyere enn 94 på disse. Har lurt på å bruke Momo GT2 felgene fra V8'en som har 42mm innpress. mvh, Ørjan Du kan bruke 225 55 17 , blir mye bedre å kjøre på , ser bedre ut, og er mulig å skaffe i 100 load index selv om de er litt dyrere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2005 225/55-17 ?? Det er ingenting jeg mer vil enn det (bilen skal brukes av kona ) - men har fått inntrykk av at det er 8x17 og 45-profil som gjelder? mvh, Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2005 225/55-17 ?? Det er ingenting jeg mer vil enn det (bilen skal brukes av kona ) - men har fått inntrykk av at det er 8x17 og 45-profil som gjelder? mvh, Ørjan Det mest riktige er vel 225 50 17 har levert det også, men med 55 profil får du mer gummi og dermed en mer konevennlig bil, noe som igjen gir en blid kone og som fort kan lede til andre hyggelige ting!he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2005 Hva slags 17"-hjul får jeg på Caravellen min? Det er en lang type syncro (70X1C-1 i vognkortet).Jeg har aksellast på 1520/1460kg foran/bak, lastekode 99, min innpress 35mm og 205/65-15 dekkdimensjon. Må jeg ha forsterkede felger? Hvor alvorlig er det å ha for lav lastekode? Og hva betyr min innpress 35mm. Er det ok med 42mm, eller blir det "feil vei"? Tuninggutta putter 235/45-17 på 8x17" felger, men jeg sliter med å få tak på lastekode høyere enn 94 på disse. Har lurt på å bruke Momo GT2 felgene fra V8'en som har 42mm innpress. mvh, Ørjan Heisan. Jeg kjører med 7.5 x 17 med 38 ET innpress, og dekka er 225/55-17 og de kjøpte jeg av en på finn.no helt nye for 2000,- Og de har loadindex på 101 Goodyear Eagle F1 dekk. Felga er sjelden noe problem, hvis du bare får tak i noen som er tiltenkt caravelle. Jeg kjøpte mine helt nye hos interdekk.no, og de er beregnet til min type bil. Min innpress betyr at det er laveste godkjente mm å gå utover. Med andre ord lavere innpress bygger utover og høyere innover. Med 7.7x17" ville jeg neppe gått høyere enn 38 i innpress, da blir det fort at de kommer for langt inn under bilen, og kan i værste fall subbe i karrosseriet på innsiden av hjulet. ( Snakker av egen erfaring). Håper dette var til noe hjelp. Ps. Bilen er en drøm å kjøre med 55 profil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2005 Hvis du fikk tak på 225/55-17 på finn til 2000kr nye - så har du gjort et røverkjøp . Selv om jeg bare har såvidt vært "around the block", så har jeg skjønt at det å få disse med riktig LI for Caravelle må ansees for å være utrolig! Jeg har ikke funnet mange dekk i 17" på markedet, som har LI på 99+, så sannsynligheten for å finne dem billige på bruktmarkedet anser jeg for å være liten. Da jeg skal på kjøretur til uka, så hadde jeg ikke så mange alternativer. Enten kjøre Continental TouringContact CW95 eller Jetzon - begge med LI 95, eller Nokian RSI XL. Prisforskjellen er påtagelig... under 4K for Conti eller Jetzon, og det dobbelte for Nokian.... Uansett så har valget falt på Nokian. Jeg gidder ikke utsette kona for å bli stoppa med feil LI (de har masse teknisk her i området for tiden), og selv er jeg av den oppfatning at dekk og bremser er noe man ikke sparer for mye på - så skulle jeg kjørt den mest så hadde det blitt Nokian da også . Momo felgene passet egentlig ikke V8'ern så bra, og jeg liker best felger med litt kant. Men på Caravellen passet felgene så utrolig godt, og får jeg bare senket bilen nå, så blir det ganske så krem. Her er et bilde av GT2 felgene: Hvordan opplevere dere forresten sporing med 225/55-17? 225/45-17 som sitter på felgene nå sporer faktisk ganske ille, selv når jeg trekker fra litt mhp. at bakdemperne mine er helt toast.. Tom.. bilen i avataren din, er det med goodyear dekkene på 17"? Hvor mye har du senket? mvh, Ørjan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2005 Hvis du fikk tak på 225/55-17 på finn til 2000kr nye - så har du gjort et røverkjøp . Selv om jeg bare har såvidt vært "around the block", så har jeg skjønt at det å få disse med riktig LI for Caravelle må ansees for å være utrolig! Jeg har ikke funnet mange dekk i 17" på markedet, som har LI på 99+, så sannsynligheten for å finne dem billige på bruktmarkedet anser jeg for å være liten. Da jeg skal på kjøretur til uka, så hadde jeg ikke så mange alternativer. Enten kjøre Continental TouringContact CW95 eller Jetzon - begge med LI 95, eller Nokian RSI XL. Prisforskjellen er påtagelig... under 4K for Conti eller Jetzon, og det dobbelte for Nokian.... Uansett så har valget falt på Nokian. Jeg gidder ikke utsette kona for å bli stoppa med feil LI (de har masse teknisk her i området for tiden), og selv er jeg av den oppfatning at dekk og bremser er noe man ikke sparer for mye på - så skulle jeg kjørt den mest så hadde det blitt Nokian da også . Momo felgene passet egentlig ikke V8'ern så bra, og jeg liker best felger med litt kant. Men på Caravellen passet felgene så utrolig godt, og får jeg bare senket bilen nå, så blir det ganske så krem. Her er et bilde av GT2 felgene: Hvordan opplevere dere forresten sporing med 225/55-17? 225/45-17 som sitter på felgene nå sporer faktisk ganske ille, selv når jeg trekker fra litt mhp. at bakdemperne mine er helt toast.. Tom.. bilen i avataren din, er det med goodyear dekkene på 17"? Hvor mye har du senket? mvh, Ørjan Heisan. Jeg hadde kjempeflaks med dekkene jeg fikk tak i, det er ikke lett og få tak i riktig li. Men i mitt vognkort står det min 97 i li. Det varierer masse forskjellige indekser på transporter og caravelle. Helt sykt spørr du meg... Min bil sporer veldig lite med de dekka, jeg hadde den inne til 4 hjulskontroll etter senking. Og da satt 17" felga på slik at spissing og slikt er justert etter de felga. De felga og dekka du ser i min avatar, er Rs4 felger 19" som en kompis eier, prøvde de på min for moro skyld. Carrissen min er senka 50mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...