Hvor kjøper man bremser med "litt ekstra" til Passat 3C?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger nye skiver og klosser til min 3C, bak umiddelbart, men bytter nok rundt hele med en gang.

Har noen tips om hva jeg kan kjøpe om jeg skal ha noe som er litt ekstra enn orginale?

Kjøpte slissa/delvis boret skivet med keramiske klosser fra cquence.net til golfen jeg hadde før. Var veldig fornøyd med de, bremse godt og støvet lite. Vet ikke om cquence fortsatt er ok, må jo vente på frakt fra USA også da, noe jeg ikke vet om jeg har tid til.

Noe bra i Norge som forhåpentligvis ikke koster masse mer enn orginalt?

Mvh

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diverse leverandører i norge er forhandlere av EBC. Koolart blandt annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på EBC turbogroove med EBC redstuff fra brakes.no

Ser latterlig tøft ut, om jeg få gi min upartiske mening ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du søker litt rundt, vil du finne at mange har problemer med at belegget løsner på EBC klossene

Jeg ville heller gått for Mintex, Hawk eller Endless

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du søker litt rundt, vil du finne at mange har problemer med at belegget løsner på EBC klossene

Jeg ville heller gått for Mintex, Hawk eller Endless

Mintex er hvertfall kongen av støv og piping i standardklosser. Skal ikke kommentere hvis de lager noe grovere greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EBC hadde problemer tidligere - Fikset for lengs ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammenlignet med Touran, har Passat originalt svært gode bremser så på bremsekraft er det ingenting å utsette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mye bra svar her! :)

Da har jeg en viss pekepinn på hva jeg skal kikke rundt på.

Sent from my D6603 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne jo alternativt bare gått for noe sånt: http://shop.brakes.no/ebc-bremsepakke-komplett-ultimax2-bremseklosser-m-premium-g3000-skiver-oe-erstatning-187489.html

MÅ jo ikke være performance klosser/skiver. EBC er vel så vidt jeg skjønner bedre i forhold til støv osv uansett, selv om det ikke er green/yellow (red ser jeg ikke på brakes.no, usikker på hva red er i forhold til de andre og).

Sent from my D6603 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det :)

Men jeg advarer deg, selv om EBC Green/Yellow/Redstuff er jævlig bra klosser, har dem et tynt "innkjøringsbelegg" ytterst for å forme bremseklossen til din bil, dine skiver osv.

Disse støver noe helt jævlig en kort periode. Har aldri prøvd green eller yellowstuff, men jeg kjører som sagt redstuff. I et par uker var felgene mine konstant mørkegrå liksom - Det var helt sjukt hvor mye de støvet. Etter innkjøringsperioden er det nesten ikke antydning til støv hos meg :)

EDIT; Jeg ser først nå at det ikke var performance-klossene du hadde valgt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig hadde jeg heller kjøpt klosser som biter bedre enn EBC og som støver mye, og brukt en bra felgrens en gang eller to hver 14-dag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig hadde jeg heller kjøpt klosser som biter bedre enn EBC og som støver mye, og brukt en bra felgrens en gang eller to hver 14-dag ;)

Det er jo bare å kjøpe Green/yellow i stedet.. Dem biter da langt bedre enn standardklossene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg har lyst på GD(turbogroove) skiver med de kjeramiske redstuff-klossene selv. Hadde sliced/dotted skiver med keramiske klosser på golfen min tidligere, og det beit GODT :)

Men ser at hos brakes.no f.eks. ligger redstuff kun tilgjengelig for motorer godt over min klasse :P Er kanskje ikke noe poeng for meg å gå for noe sånt, selv om det jo ser tøft ut og biter bra.

Vurderer å bare gå for USR-skivene med greenstuff: http://shop.brakes.no/ebc-bremsepakke-foran-usr-skiver-kombinert-med-greenstuff-bremseklosser-105507.html

Evt. ligger GD-skivene også tilgjengelig med yellowstuff, men det blir muligens litt overkill, hvis jeg har skjønt meg riktig på de forskjellige klossene..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har det riktig :-)

Kjør på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det USR med greenstuff! :)

2ee4ab9a0131cf3677fd13cefc979e2d.jpg

e510fa54a15901121f687e1aad416d27.jpg

47387ab5509b44e3ae1b78896c43378f.jpg

4fea7aec71e56e50652eda4c99cc9ddf.jpg

Skulle bytte igår, men mangla verktøy [emoji14]

Blir bra å få bytta!!! [emoji12]

fa6efec5a5082b10661003cbfb201041.jpg

-Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bytta nå, erfaringer: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bytta nå, erfaringer: rolleyes

Har bytta ja, glemte å skrive her.

Veldig fornøyd med dem! Det bremser veldig bra, litt bedre enn orginalt(dog har jeg bare ganske slitte orginaltbremser å sammenligne med), også ser det jo ikke så gæærnt ut 😉

Skivene var sorte når jeg fikk dem, men det var jo selvfølgelig bare et belegg som ble slitt vekk fort. Satt i frontruta første tur, pga dette belegget har enorm motstand 😛

Alt i alt veldig fornøyd :)

FunFact: fikk reklame-mail fra brakes.no idag med overskrift "Utslitte bremser etter ferien?" 😂

Sent from my E6653 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne litt, da jeg gjerne hører andre sine meninger rundt EBC utvalget for urquattroen min.

Dvs, jeg har hatt noen runder med bremseheng grunnet en skjult feil internt i mastersylinderen (alt er nå fikset). Dette betyr jo varmgang osv, og det kan være dette har glassert nåværende bremseklosser i en eller annen grad, jeg har hvertfall hatt noen tilfeller i lav hastighet (Oslo) hvor jeg synes klossene biter alt for sent - det er IKKE godt for hjertet!!

Tidligere eier har montert GD skiver foran (husker ikke hva det er bak), og disse har EBC selv kun anbefalt sammen med Redstuff. Jeg er usikker på om det er Yellowstuff han har valgt. Jeg vet ikke hvordan de forskjellige materialene har betydning for skivene. Blir jo ikke mange kilometer årlig uansett.

Av utvalget på bremseklosser kan jeg enten få til Greenstuff foran og Ultimax bak, eller Redstuff foran og bak.

Hva er deres tanker rundt det ene kontra det andre?

(Ferodo listefører ikke for urquattro etter hva jeg ser, og så har vel EBC noe garantiløsning for bruk av deres klosser og skiver sammen.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.