#26 Skrevet Mai 23, 2016 Dersom det står at 1150 gram er rett mengde, hvorfor i all verden da bare fylle 950 gram? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 24, 2016 Dersom det står at 1150 gram er rett mengde, hvorfor i all verden da bare fylle 950 gram? Fordi at det står på lappen under panseret at det skal være 750g + 50 altså 800g og nå er det 150g ekstra utifra den lappen som burde være riktig, men autohidden sier 1150g 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 24, 2016 Fordi at det står på lappen under panseret at det skal være 750g + 50 altså 800g og nå er det 150g ekstra utifra den lappen som burde være riktig, men autohidden sier 1150g Uansett: Mengden er jo satt for å oppnå rett trykk. Derfor vil jeg påstå at du kunne fylt 2000 g, om du ikke overstiger maks trykk både når kompressor går og når den hviler Det er trykkene som er viktige, ikke mengden. Selv om det i utgangspunktet bør stemme tålig over ens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 24, 2016 Glemte å skrive det at når pumpa går måler den ca 8bar. Tror jeg tar å fyller på 200g til, da skal mengden være 1150g som er det autohidden sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 24, 2016 Uansett: Mengden er jo satt for å oppnå rett trykk. Derfor vil jeg påstå at du kunne fylt 2000 g, om du ikke overstiger maks trykk både når kompressor går og når den hviler Det er trykkene som er viktige, ikke mengden. Selv om det i utgangspunktet bør stemme tålig over ens. Ja helt enig, men jeg har jo ikke lyst til å fylle for mye slik at trykket blir for høyt og en lekkasje oppstår. Skulle gjerne visst ca hvor mye trykk et ac anlegg tåler eller hva som er rett trykk på min bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 24, 2016 Ja helt enig, men jeg har jo ikke lyst til å fylle for mye slik at trykket blir for høyt og en lekkasje oppstår.Skulle gjerne visst ca hvor mye trykk et ac anlegg tåler eller hva som er rett trykk på min bil. Det skjønner jeg. Husker ikke hva slags system Audi bruker, det er kanskje Bosch? Tidligere har jeg brukt spesifikasjonene til bla. Denso. Altså ikke brydd meg om servicemanual på rett bil/maskin osv, men kikket direkte på hva produsenten av AC-anlegget anbefaler. Der er det stort sett oppgitt trykkene, ikke mengde. (stort sett japse jeg har styret med dette på) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 24, 2016 Nå virker det! Fylte på 200g til sånn at det nå er 1150g og nå blåser det skikkelig kaldt! Det kom endelig litt sol og god temperatur ute nå så var ikke noe problem å fryse inni bilen, så nå blir jeg sikkert syk også, men det er det verdt. Det er tydelig at 750g som egentlig er riktig ikke er nok for å oppnå riktig trykk, så det må faktisk overfylles med 400g for å fungere optimalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 24, 2016 Godt og høre dette gikk i orden! Sent fra min SM-G920F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 26, 2016 Samme her, deilig når det i bunn og grunn er en "enkel" feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 27, 2016 Verdt å merke seg til ettertiden dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 28, 2016 AC anlegget er designet til å ha nøyaktig 1150 Gram. Hvis det ikke er nok, så vil ikke rørene ifra kondensatoren til strupeventilen være helt full i væske. Da vil ikke all væske fordampe i fordamperen, noe som da fører til at man ikke har ett anlegg som fungerer opptimalt. Fyller man for mye, så ender man opp med at kondensatoren fyller seg opp med væske. Da ender man opp med for høy kondenseringstemperatur, som igjen gjør at anlegget ikke fungerer opptimalt. Det med at det står 750g +- 50g under panseret ditt, kan være fordi at panseret ditt er ifra en C4 med anna motor ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...