Feil på airbag"bryter" og interiør lys

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, trenger litt hjelp her.

Har en 2009 mod Audi A4 Avant. Hadde den nettopp på eu kontroll og fikk mangel pga airbaglampen lyser.

Kjører så et feilsøk med VCDS der det står at av/på knappen til passasjerairbagen har kortsluttet.

Samtidig med dette har jeg et problem med interiørlyset som blinker 3 ganger når jeg skrur på tenningen, og deretter forblir mørkt. Når jeg søker opp dette får jeg opp feilkode 00059 - Terminal 30 for Interior Lighting, 012 - electrical fault in circuit.

Interiørlyset har vært sånn lenge, jeg har bare trodd det var en feil med en av led pærene.

Men når jeg satt med vcds i dag og slettet feilkoden til interiørlyset så ble airbag lampen i instrumentpanelet også borte. Så gjør lyset som det pleier, blinker 3 ganger, også kommer airbaglampen tilbake igjen.

Skal legge ut feilkoder om dere ønsker det, men får ikke gjort det før i morgen.

Noen som har en anelse om hva dette kan være? Blir litt usikker på om bryteren til airbagen faktisk er kortsluttet, eller om det bare kan være en følgefeil av noe annet.

Kan også legge til at tidligere har det vært en ledpære i hanskerommet som har tullet litt. Når jeg har tatt ut denne tidligere så har alt lyset fungert som det skulle, men i dag når jeg prøvde og sette inn en orginalpære i hanskerommet, så hjelper det ikke. Hanskerom lyset er forøvrig helt dødt nå.

På forhånd takk for hjelpen :)

edit: Tok forresten ut den 5amp sikringen til interiørlyset som sitter på sjåførsiden, men fortsatt blinker lyset 3 ganger. Skal ikke det egentlig bli strømløst når jeg tar den sikringen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen, viste seg ledningsnettet bak hanskerommet hadde brent.

Både ledningen til lyset i hanskerommet og til bryteren for passasjerairbagen hadde kortsluttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.