#1 Skrevet Mai 19, 2016 Golf 4 1.8T, motoren går varm når den står på tomgang etter å kjørt den varm. Viftene starter ikke. Har stusset litt på at viftene aldri starter, men det er ikke noe problem så lenge jeg kjører og får luft tilførsel. Sjekket termo bryteren i dag ved å kortslutte kontakten mellom batteri+ og de 2 utgangene og da går viftene som de skal, både i low speed uten tenning og high speed med tenning på. Da er det vel bare å kjøpe ny bryter? Eller kan det være at radiatoren ikke får kjølevæske pga defekt pumpe, termostat eller andre ting? VCDS viste 99.5 grader på vanntemp giveren og den måler vel på utløpet av radiatoren? Er det bare å tømme kjøleveska og skru ut bryteren? Takker for svar Hater å skifte feil deler, har sløst tid og kroner på det før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2016 Pleier å være modulen: http://uk-mkivs.net/topic/224371-mk4-golfbora-radiator-fan-fix/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2016 Takk for tips, men den tråden handler vel om defekte motstander i viftene. Viftene mine starter ikke hverken på lav eller høy hastighet og lav hastighet går kun via termo bryteren(ikke avhengig av kontroll modulen), skal virke uten tenning på så lenge kjøleveske temperaturen er høy nok. Og alt virker når jeg lasker kontakten til bryteren i de 2 forskjellige stillingene. Tror jeg tømmer radiatoren og sjekker den bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2016 Ser nå at jeg rota litt ja. Beklager det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2016 Den jobber helt mekanisk ja og ny bryter er høyst sannsynlig feilen siden alt virker når du lasker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...