a4 b5 1.8t kutter ved pådrag

Anbefalte innlegg

Hei

etter en forbikjøring i dag kuttet bilen min å gå skikkelig den begyner å feil tenne ved på drag ser på tubotrykksmåleren min at den går opp til ca 0,4 bar så begynner den å feiltenne. vis jeg er veldig rolig på gassen og turbotrykket ikke kommer så høyt går den helt fint.

motoren er en 1,8t ANB og har ukjent chip.

har sitt på feilkoder og får opp følgende:

16524/P0140/000320 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

17522/P1114 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High

16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

17513/P1105 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2; Heating Circuit P1105 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent

16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

16687/P0303/000771 - Cylinder 3 Misfire Detected

Kan også nevne at jeg fikk feil på lambda verdi på eukontroll nettop verdien på den var 1.28 og skulle være 1.

noen som har vært borti tilsvarende problem før? :)

har prøvd å lese litt på secondary air injection men sjønner ikke helt va de gjør : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet litt nå og prøvd følgende:

Sjekket MAP sensor tok ut kontakt og den gikk cirka likt men fikk opp feilkoder på den så da er vell den i orden?

Sjekket dumpventilen denne var ikke helt tett så har fått låne en som funker men merker enda ikke noe forskjell. Det var også litt olje i ventilen og videre til intakks manifolden. Så de betyr vell at turboen begynner å bli dårlig?? :confused:

Har også byttet om på coil nummer 2 og 3 for å sjekke om det er coilen som er feil. (skal kjøpe tennplugger i morgen)

Har også blitt kvitt lamdbda feil.

Noen som har noen andre tips?? :)

Virker også som de er under pådrag den begynner å feiltenne også uten turbotrykk. Er tilnermet umulig å få bilen opp i fart fra kryss uten at den begynner å feiltenne sån som den er nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen følger ikke coilen fikk enda misfire på nr3.

Byttet også tennplugger og de hjelpte endel men under kraftige pådrag sjer de samme.

Fikk ikke opp noen feilkoder etter en kort kjøretur. Men skal sjekke i morgen når jeg kommer hjem fra jobb.

har også lest at de kan være tenningsmodulen som kan være feilen så har bestilt en fra bildeler.no

Tips er hjertlig velkomen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert tenningsmodulen eller en slange som er gåen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok std 1.8T problem. Kjøp deg oppgraderte coiler med tenningsmodul delete, så blir det nok bra. Er ihvertfall det første jeg hadde prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg nye plugger(ja jeg vet du har bytta)

NGK BKR7E -

så banker du åpningen fra 0.9mm til 0,7mm :-)

Dette er std på chippet 1.8T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var coliene som var dårlige ja fikk teste med noen andre og da virket de som bare de :)

Tenker da på å bytte til tfsi coiler men hvor er de dere kjøper disse? Ser ECS tuning har men di kommer ikke med kabler og hadde vert kjekkest å fått dem så fort så mulig siden de er bruksbilen :)

edit:

er dette tfsi coilene? https://qwt.no/produkt/pps_1.8t_coil_115d/3193 og passer di eventuelt med disse https://qwt.no/produkt/1_8_t_coil_oppgradering_06675/3810

Er nok std 1.8T problem. Kjøp deg oppgraderte coiler med tenningsmodul delete, så blir det nok bra. Er ihvertfall det første jeg hadde prøvd.

Selger dere tfsi coiler? eller vett eventuelt hvor? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte stikk med kabel på ebay. Så kjøpte jeg coil til v8 så jeg har ekstra :P kostet ikke så veldig mye ekstra til v8

Jeg kjøpte også kabel holder fra ecs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var coliene som var dårlige ja fikk teste med noen andre og da virket de som bare de :)

Tenker da på å bytte til tfsi coiler men hvor er de dere kjøper disse? Ser ECS tuning har men di kommer ikke med kabler og hadde vert kjekkest å fått dem så fort så mulig siden de er bruksbilen :)

edit:

er dette tfsi coilene? https://qwt.no/produkt/pps_1.8t_coil_115d/3193 og passer di eventuelt med disse https://qwt.no/produkt/1_8_t_coil_oppgradering_06675/3810

Selger dere tfsi coiler? eller vett eventuelt hvor? :)

Vi har både coiler, ledningsnett og adapterplater på lager. Ring 61279797 i morgen tidlig, så ordner vi det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.