#1 Skrevet Mai 22, 2016 Jeg har en Passat 2006 2.0 TDI (BKP) med en DSG kasse som gir meg litt hodebry... Når jeg starter opp og skifter fra P til D, klunker det fra kassa. Dette skjer også fra R til D. Hvis jeg rygger noen meter og skifter til D, klunker det også. I tillegg, hvis jeg gir gass når jeg har skiftet fra R til D går turtallet opp mens bilen nærmest jokker/rykker fremover. Ved bykjøring og i lave hastigheter, er den veldig rykkete og "slår" så det rister i bilen når jeg gir gass fra første gir. Ved vanlig kjøring girer den også veldig rart - gir gass og bilen venter, finner giret etter 2-3 sek og så spinner i høyt turtall. Kassa er generelt veldig ugrei å kjøre med... Jeg har gjort følgende hittil: - Flushet kassa hos et merkeverksted - Byttet alle motorfestene - Sjekket turbo med VCDS (live hidden med ladetrykk) alt er OK - Sjekket EGR ventil med VCDS, OK - Sjekket DSG kasse for feilkoder, finnes ingen i systemet - Utført grunninnstilling av kassa og kjøretur iht til ross-tech, ingen forbedring Ettersom jeg ikke har store vibrasjoner i bil/motor (flywheel) eller noen gir som slipper, mistenker jeg bytte av Mechatronic unit. Har noen av dere opplevd samme symptomer som har blitt fikset ved å bytte mechatronic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...