Bytte av Coiler i 99 TT 1.8T. Bruke Standard eller bytte til 2.0T coil kit?

Anbefalte innlegg

Som rubrik sier så skal jeg bytte coilene i min 1999 TT 1.8T.

Sitter 06B 905 115E S3 HITACHI CM11-201 i bilen nå, men blir ikke helt klok på om det beste er å kjøpe like eller eventuellt bytte til et

2.0T coil kit for for eksempel dette fra ECS tuning.

Noen som har råd/erfaringer rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bosch eller hitachi coiler du har fra før av? Har du hitachi så skal det bare være ren swap.

Jeg kjøpte selv det kittet du ser på der fra ECS, (uten de pressene på toppen, sitter som støpt i min S3). Coilene skal visstnok være "sterkere" i holdbarhet og lage større gnist. Også ser de litt råere ut og : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Hitachi i bilen nå, som det står i innlegget over ;)

Kjente du noen som helst slags forskjell etter byttet? Hatt noen problemer i ettertid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg følte noe forskjell nei :P Koster nok mer enn det smaker.

Men vi har da gamle biler, så tanken min var at kom til å feile før eller siden så hvorfor ikke ordne noe nytt. Ingen problemer med coilene i ettertid nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp genuine/original rød coiler fra audi r8 (ikke kopi det er bare noe dritt), så har du coiler som ikke vil gi deg noe problem i lang tid fremover.

Er ikke sikkert du trenger ombygginskit, og da klarer du deg med bare 4 løse coiler.

Flere har dette på lager, blandt annet Møller og vi i O.CT Tuning, sikkert andre også.

- - - Updated - - -

Kan ikke si jeg følte noe forskjell nei :P Koster nok mer enn det smaker.

Men vi har da gamle biler, så tanken min var at kom til å feile før eller siden så hvorfor ikke ordne noe nytt. Ingen problemer med coilene i ettertid nei :)

Om du ikke har problem med feiltenning så vil man ikke merke noe med nye coiler nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.