Vibrering bak Passat 3c-4motion - ingen haldex ingen vibrering.

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har en passat 3c 4-motion 2.0tdi.

Jeg har siden jeg kjøpte bilen hatt endel vibrasjoner i 4-5-6 gir på ca 2000-2400rpm. Har alltid trudd at det var pga at bilen har fått skiftet til ett enkelmasse hjul.

men nå når jeg var i konfirmasjon å hadde folk med meg i baksetet sa de at vibrasjonene kom fra ca under baksetet å de fekk vibrasjonene opp i ryggmargen.

Noen tips til va dette kan verr? Har tatt å sitt på "hardykoblingen" bak men ser ikke noe gale me den.

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips?

Her har jeg ett bilde jeg tok sist jeg var under bilen:

20160301_161533.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme feil på min Passat 2010 4M, på den ble mellomaksel byttet.

Da ble vibreringen borte(regner med at feilen er gummi foringene i begge ender som

utgjorde feilen).

Ble byttet på garanti/reklamasjon, derfor bytte av hele mellomakselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme feil på min Passat 2010 4M, på den ble mellomaksel byttet.

Da ble vibreringen borte(regner med at feilen er gummi foringene i begge ender som

utgjorde feilen).

Ble byttet på garanti/reklamasjon, derfor bytte av hele mellomakselen.

Takk for svar, spørs om jeg ikke må belage meg på å skifte gummien mot diffen da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den ene av foringene begynner å bli dårlig er det ikke langt unna med den andre heller.

Er nok en ide å bytte begge når du først er i gang.

Sjekk opphengs lageret /foring på opphengs lageret som sitter midt på mellomakselen også .

Mvh Frode :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne, hadde bilen nylig inne på verksted for å se om de kunne finne utav denne vibreringen. De har ganske god peiling på vw/audi der men de forstod ikke hva de kunne verr. Gummiforingene på mellomakslingen samt opphengslageret var fint. De eneste de kunne anbefale var skifte av haldex olje å filter siden dette er en stund si ble gjort.

Noen flerre tips, de mente de samme som meg at lyden kom bakfra : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke spurt om dette i tråden din? Mener jeg har svart på denne før:p

Du må helt sikkett bytte svingningsdemper på mellomaksling. Hadde akkurat samme problem på min med vibrering mellom 1900 og 2500 rpm på 4-6 gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg mente med gummiforingene på mellomakslingen :P disse var helt fine :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe av det samme på min '07 3C, men har ikke brukt spesielt mye tid på å diagnostisere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg mente med gummiforingene på mellomakslingen :P disse var helt fine :o

Men den delen jeg byttet så ikke akkurat ut som noe gummiforing. Sikker på du har sjekket riktig?

Jeg er ikke noe ekspert, men hører helt likt ut som det jeg hadde:)

Sånn så den delen ut:)

Varenr 33604 på bildeler.no https://www.bildeler.no/volkswagen/passat-variant-3c5/D/2008/BMP/?Vareklasse=&Varegruppe=&Vare=33604

Vare_33604_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den jeg mener ja, har bilde av den i innlegg nr2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering her, fikk opp feil på haldex controlleren her igår så nå har jeg ikke 4x4. Å gjett hva, ingen vibrering lengre : rolleyes

Hva er det som kan forårsake vibreringen da? Om det er denne svingningsdemperen burde det vell ha vibrert enda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.