2004 Audi A4: tannstang lekker olje

Anbefalte innlegg

Har akkurat funnet ut at tannstangen lekker olje ut i mansjetten på venstre side.

Jeg har demontert mansjetten, og funnet en miks av rustvann og olje inni. Dessuten henger det en løs plastring på innsiden av indre styrekule. Denne ringen er dessuten skadet.

Finnes det overhalingssett for tannstang som kan monteres på stedet? Det er fryktelig trangt inni der.

Eller må jeg bite tenna sammen og demontere hele tannstanga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok fullt mulig å overhale tannstangen, men tannstangen må nok ut. Vel og merke er ikke tannstenger så veldig dyrt når man kommer utenfor Norges grenser, så jeg hadde satset på en som var ferdig overhalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny tannstang påbildeler.no ga ca 6500kr for den. Ingen pant eller innbytte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er tannstangen demontert i løpet av helgen.

Min har delenr 8E1 422 066 S.

Kan få tak i en brukt som slutter med bokstaven T. Er det noen som har mulighet til å sjekke om denne passer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er tannstangen demontert i løpet av helgen.

Min har delenr 8E1 422 066 S.

Kan få tak i en brukt som slutter med bokstaven T. Er det noen som har mulighet til å sjekke om denne passer?

Disse nummerene havner til slutt på samme nummeroverføring så hadde vært rart om de ikke skulle gå overens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.