Hjelp! Går tom for drivstoff, mens jeg har fremdeles 1/3 i tanken???

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå nylig har bilen gått tom for drivstoff mens jeg har ca. 30L igjen.

Jeg har nå alle gangene fylt full tank for å sjekke hvor mye det var igjen da jeg gikk tom.

90L tank og jeg kan fylle da max 60L etter den har gått "tom"

Jeg har også hørt en liten ulyd rett før det skjer.

Dette har skjedd nå de siste tre gangene.

A8 4.2 1996

Hva tror dere kan være årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på om det er slik på A8 men mange biler har en tank som går ned på hver side av mellomaksel.

Og mellom disse er en pumpe som skal flytte drivstoff fra en side til den andre hvor den henter drivstoffet fra.

Ikke sikker på om det er slik på A8 som nevnt men vet det er en patent flere modeller har og kan høres ut som noe lignende i ditt tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må evt. noen korrigere meg hvis det er ulikheter, men i en 2000 mod S8 4.2l v8 så er det bare èn pumpe som er drivstofftilførselen til motor og masse rør som går imellom høyre og venstre side av tanken, av hva jeg forstår så går dette på hevertprinsipp og vakuum og ingen egen pumpe internt i tanken.

Og ja, pumpen er vrien å få ut, men det er fullt mulig. Gjort jobben 3 ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man på hvor giveren sitter, er det mye logikk i at du går tom ved 1/3 tank, da giveren sitter i 'den andre' delen. Dermed kan 'hevertsystemet' være ute av drift, f.eks. gunnet slange som hoppet av eller noe sånt.

152919400.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.